Show simple item record

dc.contributor.advisorİBRAHİM KOÇtr_TR
dc.contributor.authorKANBUR, HATİCE
dc.date.accessioned2025-10-23T12:01:11Z
dc.date.available2025-10-23T12:01:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/16340
dc.description.abstractÇevre kirliliği, küresel ısınma, fosil yakıtlarının kullanımı, sanayileşme, ormansızlaştırma ve tarımsal faaliyetler sonucu atmosferde sera gazlarının birikmesiyle oluşan sera etkisi sonucu atmosferin katmanlarında ve yeryüzünde sıcaklık artışının oluşmasına neden olmaktadır. Ayrıca insan faaliyetleri sonucu küresel ısınma ve iklim değişikliğine bağlı sorunlar daha da artmaktadır.Yapılan bu çalışmada Bitlis il merkezinde farklı resmi eğitim kademelerinde görev alan öğretmen ve yöneticilerin çevre ile ilgili konularda farkındalık, bilinç ve duyarlılık seviyelerinin belirlenmesi ile çevre bilinci düzeylerini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu çalışma, 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı bahar yarıyılı döneminde Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı farklı resmi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticileri kapsamıştır. Bitlis il merkezinde toplamda 1287 öğretmen ve yönetici olup araştırma kapsamında toplam 780 kişiye ulaşılmıştır. Araştırmanın evreni Bitlis il merkezinde farklı resmi kurumlarda (Anaokul, İlkokul, Ortaokul ve Lise) görev yapan öğretmen ve yöneticilerdir. Veri toplama aracı olarak, Erten (2005) tarafından uyarlanan “Çevre Bilinci Ölçeği” kullanıımıştır. Ayrıca, katılımcıların cinsiyetleri, yaş, tecrübe gibi bilgileri edinmek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” kullanıımıştır. İki bölümden oluşan ölçeğin birinci bölümünde kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise çevre bilincine yönelik bilişse, duyuşsal ve psikomotor alt boyutlarına ilişkin toplam 60 ifadeye yer verilmiştir. Ölçekten elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla çözümlenmiştir.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBitlis,tr_TR
dc.subjectÇevre,tr_TR
dc.subjectÇevre Bilinci,tr_TR
dc.subjectÖğretmen,tr_TR
dc.subjectYöneticitr_TR
dc.titleÖğretmen ve yöneticilerin çevre bilinci düzeylerinin tespit edilmesi (Bitlis ili örneği) / Determination of environmental awareness levels of teachers and administrators (the case of Bitlis provincetr_TR
dc.typeMaster's Thesistr_TR
dc.contributor.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record