Show simple item record

dc.contributor.authorÖZCAN, Ercan
dc.contributor.authorYÜCEL, Engin
dc.date.accessioned2025-06-30T07:50:17Z
dc.date.available2025-06-30T07:50:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn2791-6898
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15461
dc.description.abstractİlişki pazarlaması, işletmelerin hedeflerine ulaşmak için müşterileriyle ve diğer paydaşlarıyla uzun vadeli ilişkilerin geliştirilmesi ve sürdürülmesiyle ilgilidir. İşletmeler, müşterilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını anlamak ve gerekli çözümleri üretebilmek amacıyla sık sık müşteri memnuniyet ölçümlerinden faydalanmaktadır. Kurumsal müşteri memnuniyet ölçümü çalışmaları, işletmelere fayda sağlayan ve pozitif etkisi olan bir araç olarak görülmektedir. Ancak, kurumsal müşteri memnuniyeti ölçümlerinin işletmelere pozitif etkileri olduğu gibi negatif etkileri de olabilmektedir. Çalışma kapsamında kurumsal müşteri memnuniyeti ölçümlerinin işletme içinde neden olduğu bu etkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemlerinden yarıyapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak farklı sektörlerde faaliyet gösteren 10 işletme ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler incelenmiş ve elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmıştır. İşletmeler; müşterilerini daha yakından tanımak, müşterilerinin artan şikayetlerine çözüm bulmak, müşterileriyle uzun vadeli ilişkiler geliştirmek ve marka sadakatini arttırmak amacıyla kurumsal marka memnuniyeti ölçümlerine yönelmiştir. Çalışanların ve yöneticilerin bu ölçümler sonucunca olumsuz değerlendirilmeye yönelik endişeleri, işletmelerin karşılaştığı negatif etkiler olarak ön plana çıkmaktadır. Ölçümlerin neden olduğu pozitif etkiler ise; inovatif çözümlerin geliştirilmesinin yanı sıra müşteri memnuniyetinde, çalışan motivasyonunda ve işletme performansında artış olarak bulgulanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulguların, işletmelere ve bu alanda yapılacak diğer araştırmalara yol göstermesi beklenmektedir.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMüşteri ilişkileri yönetimitr_TR
dc.subjectmüşteri memnuniyetitr_TR
dc.subjectkurumsal müşteri memnuniyetitr_TR
dc.titleKurumsal Müşteri Memnuniyeti Ölçümünün İşletmelere Pozitif ve Negatif Etkileritr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage11tr_TR
dc.identifier.endpage23tr_TR
dc.relation.journalRahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record