Show simple item record

dc.contributor.authorATASEVER, Aşkay Nur
dc.date.accessioned2025-06-27T11:31:28Z
dc.date.available2025-06-27T11:31:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2791-6898
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15452
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Kariyer Planlama Psikoeğitim Programının üniversite öğrencilerinin kariyer gelişimine etkisini incelemektir. Çalışmada zayıf deneysel desenlerden tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma grubunu, Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 10 gönüllü 2. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Kariyer Planlama Psikoeğitim Programı ortalama 60-70 dakika süren dört oturumda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Kariyer Geleceği Ölçeği (Kalafat, 2012) müdahale öncesi ve sonrasında araştırmanın nicel verilerini toplamak için kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri; Psikoeğitim Değerlendirme Formu, oturum sonlarında yapılan paylaşımlar ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri t-testi yapılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizi grup üyelerinin ilgili formdaki açık uçlu sorulara verdiği yanıtların incelenmesiyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere uygulanan Kariyer Geleceği Ölçeği sonucunda öntest puan ortalaması 3.26 (0.22) ve sontest ortalaması 3.66 (0.29) bulunmuştur. Öntest ve sontest puanları arasındaki farkın anlamlılığı için yapılan t testi sonucunda ise; (t (9) =-4.69; p=.001) olarak bulunmuştur. Araştırmada anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kabul edilmiştir. Dolayısıyla öğrencilerin sontest puanlarının anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Bu bulgulara göre; psikoeğitim programının öğrenciler üzerinde olumlu yönde etkili olduğu ve öğrencilerin kariyer gelişimine katkıda bulunduğu söylenebilir. Araştırmanın nitel bulgularına göre; öğrenciler eğitim programını eğlenceli ve yararlı bulduklarını beyan etmişlerdir. Grup üyeleri özellikle teknik bilgilerin (CV hazırlama, iş görüşmesinde dikkat edilmesi gereken konular, kariyer planı yapma vb.) kendilerine duydukları güveni arttırdığını ve iş yaşamına daha olumlu yaklaşmalarını sağladığını belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda, katılımcıların kariyer geleceği (kariyer uyumluluğu, kariyer iyimserliği ve iş piyasalarına ilişkin algılanan bilgi) düzeylerinin arttığı dolayısıyla uygulanan kariyer müdahale programının öğrencilerin kariyer gelişimini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKariyer planlamatr_TR
dc.subjectüniversite öğrencileritr_TR
dc.subjectpsikoeğitim programıtr_TR
dc.titleKariyer Planlama Psikoeğitim Programı’nın Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Geleceği’ ne Etkisitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage45tr_TR
dc.identifier.endpage57tr_TR
dc.relation.journalRahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record