• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 07) Rahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
    • Cilt 03, Sayı 1 (2023)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 07) Rahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
    • Cilt 03, Sayı 1 (2023)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Kariyer Planlama Psikoeğitim Programı’nın Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Geleceği’ ne Etkisi

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (395.3Kb)
    Date
    2023
    Author
    ATASEVER, Aşkay Nur
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Bu çalışmanın amacı, Kariyer Planlama Psikoeğitim Programının üniversite öğrencilerinin kariyer gelişimine etkisini incelemektir. Çalışmada zayıf deneysel desenlerden tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma grubunu, Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 10 gönüllü 2. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Kariyer Planlama Psikoeğitim Programı ortalama 60-70 dakika süren dört oturumda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Kariyer Geleceği Ölçeği (Kalafat, 2012) müdahale öncesi ve sonrasında araştırmanın nicel verilerini toplamak için kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri; Psikoeğitim Değerlendirme Formu, oturum sonlarında yapılan paylaşımlar ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri t-testi yapılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizi grup üyelerinin ilgili formdaki açık uçlu sorulara verdiği yanıtların incelenmesiyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere uygulanan Kariyer Geleceği Ölçeği sonucunda öntest puan ortalaması 3.26 (0.22) ve sontest ortalaması 3.66 (0.29) bulunmuştur. Öntest ve sontest puanları arasındaki farkın anlamlılığı için yapılan t testi sonucunda ise; (t (9) =-4.69; p=.001) olarak bulunmuştur. Araştırmada anlamlılık düzeyi p<.05 olarak kabul edilmiştir. Dolayısıyla öğrencilerin sontest puanlarının anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Bu bulgulara göre; psikoeğitim programının öğrenciler üzerinde olumlu yönde etkili olduğu ve öğrencilerin kariyer gelişimine katkıda bulunduğu söylenebilir. Araştırmanın nitel bulgularına göre; öğrenciler eğitim programını eğlenceli ve yararlı bulduklarını beyan etmişlerdir. Grup üyeleri özellikle teknik bilgilerin (CV hazırlama, iş görüşmesinde dikkat edilmesi gereken konular, kariyer planı yapma vb.) kendilerine duydukları güveni arttırdığını ve iş yaşamına daha olumlu yaklaşmalarını sağladığını belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda, katılımcıların kariyer geleceği (kariyer uyumluluğu, kariyer iyimserliği ve iş piyasalarına ilişkin algılanan bilgi) düzeylerinin arttığı dolayısıyla uygulanan kariyer müdahale programının öğrencilerin kariyer gelişimini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15452
    Collections
    • Cilt 03, Sayı 1 (2023) [7]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV