REKLAMLARDA KULLANILAN ÜNLÜ VE MARKA ARASINDAKİ UYUMUN ÜNLÜNÜN İNANILIRLIK VE ÇEKİCİLİĞİNİN TÜKETİCİNİN MARKAYA KARŞI TUTUMUNA ETKİSİ
View/ Open
Date
2014Author
YILDIRIM, Muhammed
KARATAŞ BOZTAŞ, Rabia
TEMİZKAN, Meltem
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalıĢma, reklamlarda kullanılan ünlü ve marka arasındaki uyumun, ünlünün
inanılırlık ve çekiciliğinin tüketicinin markaya karĢı tutumuna etkisini ölçmeyi
amaçlamaktadır. AraĢtırma nicel bir araĢtırmadır. Sonuç olarak; kullanılan ünlünün
uyumunun tam olarak anlaĢılabilmesi ve markaya karĢı olumlu tutum geliĢtirmeye destek
olması için reklamların ürün kategorisine ilgisi olan kitlelere gösterilmesi gerekir. Ayrıca
kullanılan ünlünün hem markaya uygun olması hem de tüketiciler için olumlu bir imaja
sahip olması gerekir. Bununla birlikte, markaya karĢı tutumu tek baĢına açıklamakta
yeterli olmayan ünlü-marka uyumu, markaya karĢı tutum ile göreceli olarak orta kuvvette
bir iliĢki ile beraber hareket etmektedir. Ürün kategorisine olan ilgilenim ise, ünlü-marka
uyumunu ve markaya karĢı tutumu etkilemektedir. Tüm bu sonuçların ıĢığında,
reklamcının ya da Ģirketin ünlü seçerken, ünlünün telafisi güç sorunlara yol açabileceğini
dikkate almalıdır. Ürün kategorisine olan ilgilenimin de ünlü-marka uyumunun daha iyi
anlaĢılmasına ve markaya karĢı tutumu etkilemesindeki rolü sebebiyle, firmaların
reklamlarında ilgili kitleleri hedef alması önemlidir.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..