• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 04) Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
    • Cilt 03, Sayı 1 (2014)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 04) Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
    • Cilt 03, Sayı 1 (2014)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    REKLAMLARDA KULLANILAN ÜNLÜ VE MARKA ARASINDAKİ UYUMUN ÜNLÜNÜN İNANILIRLIK VE ÇEKİCİLİĞİNİN TÜKETİCİNİN MARKAYA KARŞI TUTUMUNA ETKİSİ

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (1002.Kb)
    Date
    2014
    Author
    YILDIRIM, Muhammed
    KARATAŞ BOZTAŞ, Rabia
    TEMİZKAN, Meltem
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Bu çalıĢma, reklamlarda kullanılan ünlü ve marka arasındaki uyumun, ünlünün inanılırlık ve çekiciliğinin tüketicinin markaya karĢı tutumuna etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. AraĢtırma nicel bir araĢtırmadır. Sonuç olarak; kullanılan ünlünün uyumunun tam olarak anlaĢılabilmesi ve markaya karĢı olumlu tutum geliĢtirmeye destek olması için reklamların ürün kategorisine ilgisi olan kitlelere gösterilmesi gerekir. Ayrıca kullanılan ünlünün hem markaya uygun olması hem de tüketiciler için olumlu bir imaja sahip olması gerekir. Bununla birlikte, markaya karĢı tutumu tek baĢına açıklamakta yeterli olmayan ünlü-marka uyumu, markaya karĢı tutum ile göreceli olarak orta kuvvette bir iliĢki ile beraber hareket etmektedir. Ürün kategorisine olan ilgilenim ise, ünlü-marka uyumunu ve markaya karĢı tutumu etkilemektedir. Tüm bu sonuçların ıĢığında, reklamcının ya da Ģirketin ünlü seçerken, ünlünün telafisi güç sorunlara yol açabileceğini dikkate almalıdır. Ürün kategorisine olan ilgilenimin de ünlü-marka uyumunun daha iyi anlaĢılmasına ve markaya karĢı tutumu etkilemesindeki rolü sebebiyle, firmaların reklamlarında ilgili kitleleri hedef alması önemlidir.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14965
    Collections
    • Cilt 03, Sayı 1 (2014) [12]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV