Show simple item record

dc.contributor.advisorTUĞBA MUTLU BOZKURTtr_TR
dc.contributor.authorAKBOZ, İBRAHİM HALİL
dc.date.accessioned2025-10-24T11:11:56Z
dc.date.available2025-10-24T11:11:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/16380
dc.description.abstractBu çalıĢma da, Bitlis ilinde bulunan X kuĢağında (1961-1980); Y kuĢağında (1981-2000); Z kuĢağında (2001-sonrası) doğmuĢ bireylerin teknoloji kullanım ve dijital oyun bağımlılığı düzeylerinin farklı değiĢkenler açısında incelenmesi amaçlanmıĢtır. AraĢtırmanın çalıĢma evrenini temsil edebilecek örneklem büyüklüğü %95 güven aralığında 0.05 hata miktarı göz önünde bulundurularak, kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 351 bireyden oluĢmaktadır. AraĢtırmanın örneklem grubu; Bitlis ilinde bulunan X kuĢağından (117) kiĢi; Y kuĢağından (117) kiĢi ve Z kuĢağından (177) kiĢiden, 201‟i kadın (% 57,3) , 150‟si erkek (%42,7) olmak üzere toplam 351 katılımcıdan oluĢmaktadır. AraĢtırma da nicel araĢtırma yöntemlerinden iliĢkisel tarama modeli kullanılmıĢtır. Veri toplama aracı olarak “KiĢisel Bilgi Formu”, “Teknoloji Bağımlılığı Ölçeği” ve “Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın amacına uygun olarak toplanan verilerin analizinde, SPSS-22 paket programı aracılığıyla frekans, yüzde dağılım, aritmetik ortalama, mod, medyan gibi betimsel istatistikler; iki ölçek arasındaki iliĢkiyi incelemek amacıyla Pearson Korelasyon testi ve Çoklu Regresyon Analizi Enter metodu kullanılmıĢtır. Sonuç olarak; cinsiyet, kuĢaklar (doğum yılı), algılanan ekonomik durum, düzenli spor yapma, dijital oyun oynama durumu değiĢkenlerinin X, Y, Z kuĢağındaki bireylerin dijital oyun oynama bağımlılığı ölçeği ve teknoloji bağımlılığı ölçeği ile alt boyutlarındantr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBağımlılık,tr_TR
dc.subjectdijital oyun,tr_TR
dc.subjectdijital oyun bağımlılığı,tr_TR
dc.subjectteknoloji bağımlılığı.tr_TR
dc.titleX, Y, Z kuşağında spor yapan bireylerin bağımlılık düzeyleri: Teknoloji kullanımı ve dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişki / Addiction levels of individuals playing sports in generation X, Y, Z: Relationship between technology use and digital game addictiontr_TR
dc.typeMaster's Thesistr_TR
dc.contributor.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record