X, Y, Z kuşağında spor yapan bireylerin bağımlılık düzeyleri: Teknoloji kullanımı ve dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişki / Addiction levels of individuals playing sports in generation X, Y, Z: Relationship between technology use and digital game addiction
Abstract
Bu çalıĢma da, Bitlis ilinde bulunan X kuĢağında (1961-1980); Y kuĢağında
(1981-2000); Z kuĢağında (2001-sonrası) doğmuĢ bireylerin teknoloji kullanım ve
dijital oyun bağımlılığı düzeylerinin farklı değiĢkenler açısında incelenmesi
amaçlanmıĢtır. AraĢtırmanın çalıĢma evrenini temsil edebilecek örneklem büyüklüğü
%95 güven aralığında 0.05 hata miktarı göz önünde bulundurularak, kolayda örnekleme
yöntemi ile belirlenen 351 bireyden oluĢmaktadır. AraĢtırmanın örneklem grubu; Bitlis
ilinde bulunan X kuĢağından (117) kiĢi; Y kuĢağından (117) kiĢi ve Z kuĢağından (177)
kiĢiden, 201‟i kadın (% 57,3) , 150‟si erkek (%42,7) olmak üzere toplam 351
katılımcıdan oluĢmaktadır. AraĢtırma da nicel araĢtırma yöntemlerinden iliĢkisel tarama
modeli kullanılmıĢtır. Veri toplama aracı olarak “KiĢisel Bilgi Formu”, “Teknoloji
Bağımlılığı Ölçeği” ve “Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın
amacına uygun olarak toplanan verilerin analizinde, SPSS-22 paket programı
aracılığıyla frekans, yüzde dağılım, aritmetik ortalama, mod, medyan gibi betimsel
istatistikler; iki ölçek arasındaki iliĢkiyi incelemek amacıyla Pearson Korelasyon testi
ve Çoklu Regresyon Analizi Enter metodu kullanılmıĢtır. Sonuç olarak; cinsiyet,
kuĢaklar (doğum yılı), algılanan ekonomik durum, düzenli spor yapma, dijital oyun
oynama durumu değiĢkenlerinin X, Y, Z kuĢağındaki bireylerin dijital oyun oynama
bağımlılığı ölçeği ve teknoloji bağımlılığı ölçeği ile alt boyutlarından
Collections
DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..













