Türkçe Dersi Öğretim Programı 6, 7 Ve 8. Sınıf Sözlü İletişim Kazanımlarının Solo Taksonomisine Göre İncelenmesi
Abstract
Bu çalıĢmada Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2006 yılında yapılandırmacı yaklaĢım
doğrultusunda hazırlanıp uygulamaya konulan ve 2015 yılında yeniden düzenlenen Türkçe Dersi
Öğretim Programı‟nda yer alan 6,7 ve 8. Sınıf sözlü iletiĢim kazanımlarının SOLO
Taksonomisi‟ne göre analiz edilmesi amaçlanmıĢtır. ÇalıĢmada, nitel araĢtırma yöntemlerinden
doküman analizi yöntemi kullanılmıĢtır. AraĢtırma sonuçlarına göre incelenen 50 sözlü iletiĢim
kazanımının 16‟sı tek yönlü, 4‟ü çok yönlü, 26‟sı iliĢkisel,7‟si ise soyutlanmıĢ yapıya aittir. Her üç
sınıf düzeyi için ortak olan “Akranlarıyla ve yetişkinlerle bir konuyu konuşur/tartışır.” kazanımı
ayrı ayrı her sınıf için hem tek yönlü yapı hem de soyutlanmıĢ yapı içerisine dâhil edilmiĢtir.
Kazanımlara bakıldığında temsil gücü en yüksek basamağın iliĢkisel ve tek yönlü yapıya; temsil
gücü en az basamağın ise çok yönlü ve soyutlanmıĢ yapıya ait olduğu görülmektedir. Sınıf
seviyesi arttıkça tek yönlü, çok yönlü ve iliĢkisel yapıya denk gelen kazanım sayısı azalırken
soyutlanmıĢ yapıya denk gelen kazanım sayısının arttığı tespit edilmiştir.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..