• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 03) Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
    • Cilt 10, Sayı 3 (2021)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 03) Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
    • Cilt 10, Sayı 3 (2021)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Yol Yüzey Anormalisinin Tespiti ve Analizi

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (753.9Kb)
    Date
    2021
    Author
    DEVECİ, Erkan
    ERGEN, Burhan
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Kentleşmenin şehirlerin hızlı gelişmesine neden olması gelişen şehirlerin alt yapılarının takibi ve güncellenme gerekliliğinin analizini zorunlu kılmıştır. Özellikle ulaşım karmaşasının önüne geçmek için çeşitli trafik planlamaları yapmanın yanı sıra ulaşımın sağlandığı kara yolunun niteliğinin de yeterli seviyede olması gereklidir. Yolun yapısal kusurların ve çatlaklarının manuel görsel muayenesi verinin hacmi ve yapının boyutu nedeniyle çok zaman alan zahmetli bir süreçtir. Yoldaki çatlakların ve kusurların manuel olarak incelenmesi, yorgunluk, sorumsuz denetim, zayıf göz görme gibi bir dizi nedenlerden dolayı insan hatası nedeniyle yeterli seviyede değerlendirilememektedir. Yol kusurlarının belirlenmesi, sürücüler için önemli olmakla beraber yaya gibi tüm yol kullanıcılarının güvenliği ve konforunu sağlamak için çukurlar, hız tümsekleri vb. yol yüzeyi anormalliklerinin izlenmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada yol yüzey kalitesinin izlenmesine ve sürücülere daha güvenli bir yol sunmak adına kullanışlı bir otomatik algılama sisteminin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Veri seti kamera sayesinde alınan verilerle oluşturulmuştur. Verilerin önişleme fazı tamamlandıktan sonra VGG-16 mimarisi kullanılarak sonuçlar alınmış, kazanç ve kayıp grafikleri çizdirilmiş ve tahminler yapılmıştır. Öncelikle veri setimiz 1 Bloklu VGG-16 Mimarisi’ ne uygulanmış ve %83,988 oranında doğruluğa ulaşılmıştır. Daha sonra veri seti 2 Bloklu VGG-16 Mimarisi’nden geçerek %93,895 oranında başarıya ulaşmıştır. Son olarak veri setimize 3 Bloklu VGG-16 Mimarisi uygulanmış ve 1 Bloklu VGG-16 ve 2 Bloklu VGG-16’ya nazaran en yüksek başarı oranı olan %95,930 ve en düşük hata oranı ile %0,1’in altına inmiştir. Modelin başarısını artırmak için eğer bellek boyutumuz kısıtlı değilse kullanılan veri setinin kapsamını genişletmek ya da 4 Bloklu VGG-16 modeli için sonuçlar alınmalıdır.
     
    Kentleşmenin şehirlerin hızlı gelişmesine neden olması gelişen şehirlerin alt yapılarının takibi ve güncellenme gerekliliğinin analizini zorunlu kılmıştır. Özellikle ulaşım karmaşasının önüne geçmek için çeşitli trafik planlamaları yapmanın yanı sıra ulaşımın sağlandığı kara yolunun niteliğinin de yeterli seviyede olması gereklidir. Yolun yapısal kusurların ve çatlaklarının manuel görsel muayenesi verinin hacmi ve yapının boyutu nedeniyle çok zaman alan zahmetli bir süreçtir. Yoldaki çatlakların ve kusurların manuel olarak incelenmesi, yorgunluk, sorumsuz denetim, zayıf göz görme gibi bir dizi nedenlerden dolayı insan hatası nedeniyle yeterli seviyede değerlendirilememektedir. Yol kusurlarının belirlenmesi, sürücüler için önemli olmakla beraber yaya gibi tüm yol kullanıcılarının güvenliği ve konforunu sağlamak için çukurlar, hız tümsekleri vb. yol yüzeyi anormalliklerinin izlenmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada yol yüzey kalitesinin izlenmesine ve sürücülere daha güvenli bir yol sunmak adına kullanışlı bir otomatik algılama sisteminin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Veri seti kamera sayesinde alınan verilerle oluşturulmuştur. Verilerin önişleme fazı tamamlandıktan sonra VGG-16 mimarisi kullanılarak sonuçlar alınmış, kazanç ve kayıp grafikleri çizdirilmiş ve tahminler yapılmıştır. Öncelikle veri setimiz 1 Bloklu VGG-16 Mimarisi’ ne uygulanmış ve %83,988 oranında doğruluğa ulaşılmıştır. Daha sonra veri seti 2 Bloklu VGG-16 Mimarisi’nden geçerek %93,895 oranında başarıya ulaşmıştır. Son olarak veri setimize 3 Bloklu VGG-16 Mimarisi uygulanmış ve 1 Bloklu VGG-16 ve 2 Bloklu VGG-16’ya nazaran en yüksek başarı oranı olan %95,930 ve en düşük hata oranı ile %0,1’in altına inmiştir. Modelin başarısını artırmak için eğer bellek boyutumuz kısıtlı değilse kullanılan veri setinin kapsamını genişletmek ya da 4 Bloklu VGG-16 modeli için sonuçlar alınmalıdır.
     
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14702
    Collections
    • Cilt 10, Sayı 3 (2021) [46]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV