0-12 Yaş Grubu İçin Giysi Koleksiyonu Hazırlama ve Ürün Maliyetlendirme Aşamalarının İncelenmesi
Abstract
Giysi koleksiyon hazırlama süreci fikir aşamasından satış aşamasına kadar pek çok süreçten oluşmaktadır. Ürün
tasarımına ve maliyetlerine etki eden çeşitli faktörler bulunmaktadır. Hazırlanan koleksiyonlar bebek ve çocuk
gruplarına yönelik ise tasarım, estetik, kalite, satılabilirlik ve maliyet faktörlerinin yanında sağlık ve güvenlik
standartlarına uygun ürün kavramı da önem kazanmaktadır. Bu çalışmada 0-12 yaş grubuna yönelik koleksiyon
hazırlama prensipleri ve aşamaları, ürün maliyet hesabı çalışmaları ve koleksiyon maliyetine etki eden faktörler
incelenmiştir. Hedef pazar olarak Türkiye’nin tekstil ihracatında büyük öneme sahip olan Avrupa pazarı
seçilmiştir. İzmir’de bulunan ve ihracat yapan bir hazır giyim ve konfeksiyon firmasının Zara erkek çocuk ve erkek
bebek departmanları için hazırladığı sonbahar-kış 2016 koleksiyonları incelenmiş ve elde edilen sonuçlar
değerlendirilmiştir.
Collections
DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..