Show simple item record

dc.contributor.authorVURAL, Erdinç
dc.contributor.authorÖZER, Salih
dc.date.accessioned2024-02-12T06:44:12Z
dc.date.available2024-02-12T06:44:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2147-3188
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14007
dc.description.abstractArtan enerji ihtiyacı ve çevre kirliliği nedeniyle buji ateşlemeli motorlarda benzin ve bunların yanında alternatif yakıt olarak LPG (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı), CNG (Sıkıştırılmış Doğal Gaz), hidrojen ve alkoller kullanılmaktadır. Maliyetlerinin az olması, çevreye daha az kirlilik vermesi nedeniyle, gazlar alternatif yakıt olarak günümüzde önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada asetilen gazının buji ateşlemeli bir motorda, egzoz emisyonları bakımından alternatif bir yakıt olabilirliği deneysel olarak araştırılmıştır. Deneyin yapılması sırasında içten yanmalı benzinli, tek silindirli, dört zamanlı, sıkıştırma oranı 8/1, maksimum motor devri 3600 d/d olan bir motor kullanılmıştır. Deney ise; 1600 d/d ile 3200 d/d arasında, 400 d/d artırılarak, silindir içerisine kütlesel olarak %20 ve %30 oranlarında asetilen gazı ilavesinin egzoz emisyonlarına etkisi araştırılmıştır. İncelemeler sonucunda, %20 ve %30 asetilen gazı ilavesinin yanmayı kötüleştirdiği gözlemlenmiştir. Ayrıca egzoz gazı sıcaklığında, HC, CO, CO2 ve NOx emisyonlarında farklı oranlarda azalmalar tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAsetilen gazıtr_TR
dc.subjectalternatif yakıttr_TR
dc.subjectegzoz emisyonlarıtr_TR
dc.subjectçevre kirliliğinin azaltılmasıtr_TR
dc.titleBuji Ateşlemeli Motorlarda Yakıta Asetilen Gazı İlavesinin Egzoz Emisyonlarına Etkisinin Deneysel Analizitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage24tr_TR
dc.identifier.endpage34tr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record