Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen Eğitimine Karşı Tutumlarının ve Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesi
Abstract
Araştırmanın amacı okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumları ve fen etkinliklerine ilişkin
yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Veri toplama araçları olarak, “Fen Eğitimine Karşı
Tutum” ve “Fen Etkinliklerine İlişkin Yeterlilik” ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ
ilinde görev yapmakta olan 169 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizleri SPSS 17
paket programı ile t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), aritmetik ortalama, yüzde (%), standart sapma ve
frekans (f) kullanılarak yapılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda okulöncesi öğretmenlerinin fen
eğitimine karşı tutumlarında ve fen etkinliklerine karşı yeterliliklerinde mesleki deneyimleri ve görev yaptıkları
bölgelere göre anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..