Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Görüşleri
View/ Open
Date
2022Author
Demirtaş, Hasan
Van Yazlak, Demet
Yazlak, Basri
Metadata
Show full item recordAbstract
Okul öncesi öğretmenlerinin sosyal medya kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılan
bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 55 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak demografik bilgilerin yer
aldığı “Kişisel Bilgi Formu” ile “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin
Görüşlerini Belirleme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak bulgular beş tema
altında değerlendirilmiş, ayrıca araştırmada öğretmen görüşlerine de yer verilmiştir. Araştırma sonucunda
öğretmenlerin sosyal medya uygulamalarından daha çok whatsapp uygulamasını tercih ettikleri; sosyal
medya uygulamalarının ‘bilgi edinme’ açısından kolaylık sağladığını; sosyal medya uygulamalarının
zaman kaybına neden olması açısından olumsuz olarak değerlendirildiği, mesleki açıdan ise bilgi ve
belgelere kolay erişim sağlanması açısından kolaylık sağladığı ifade edilmiştir. Öğretmenlerin sosyal
medya uygulamalarını daha çok bilgilendirme amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir.
Collections
DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..