dc.description.abstract | Eğitim, bireyin temel insan haklarından biri olarak kabul edilmektedir. Irk, dil, cinsiyet, etnik köken fark
etmeksizin herkesin eşit bir şekilde ulaşabileceği eğitim, bireysel ve toplumsal gelişmenin vazgeçilmez bir
unsurudur. Ancak her ne kadar bireysel ve toplumsal gelişmeyi sağlayan bir toplumsal kurum olsa da eğitimin
sınıfsal ayrımları sürdürme işlevi gören bir toplumsal kurum olduğunun da göz ardı edilmemesi gerekir. Bu
bağlamda eğitim alamama durumu, toplumsal hareketliliği engelleyen bir unsur olarak var olan toplumsal
eşitsizliklerin de yeniden üretimine neden olmaktadır. Bireylerin eğitim alamamaları ile birlikte bilgi birikimi,
eğitsel yetenek ve becerilere sahip olamamalarına neden olan faktörlerden biri okul terkidir. Okul terki
meselesinin, toplumsal statünün bireysel çaba ile kazanılmasını sağlayan kültürel sermaye kaynaklarına erişimi
engelleyebileceği ve beraberinde ekonomik, toplumsal sermaye gibi toplumsal konumu şekillendiren sermaye
kaynaklarına erişimi de zorlaştırabileceği söylenebilir. Okul terki nedeniyle eğitim alamayanların da okul
eğitiminin bireye sağladığı, eğitsel birtakım yetenek ve becerilerinin gelişimi ile diploma gibi kaynakları
içerisinde barındıran kültürel sermaye kaynağından yoksun olabilecekleri göz önünde bulundurulmalıdır. Okul
terki nedeniyle kültürel sermaye kaynaklarından yoksun olan bu gruplar arasında erken yaşta evlenen bireyler
yer almaktadır. Bu çalışma çocuk yaşta evlilik nedeniyle okuldan ayrılmanın toplumsal hareketliliği engelleyen
bir faktör olduğunu göstermeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemi olarak doküman analizi
yöntemini kullanmakta ve veri setini de ikincil verilerden oluşturmaktadır | tr_TR |