• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 01) Akademik İzdüşüm Dergisi
    • Cilt 07, Sayı 1 (2022)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 01) Akademik İzdüşüm Dergisi
    • Cilt 07, Sayı 1 (2022)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evlilik Nedeniyle Okul Terkinin Toplumsal Hareketlilik Bağlamında Değerlendirilmesi

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (983.3Kb)
    Date
    2022
    Author
    Altun Aslan, Evşen
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Eğitim, bireyin temel insan haklarından biri olarak kabul edilmektedir. Irk, dil, cinsiyet, etnik köken fark etmeksizin herkesin eşit bir şekilde ulaşabileceği eğitim, bireysel ve toplumsal gelişmenin vazgeçilmez bir unsurudur. Ancak her ne kadar bireysel ve toplumsal gelişmeyi sağlayan bir toplumsal kurum olsa da eğitimin sınıfsal ayrımları sürdürme işlevi gören bir toplumsal kurum olduğunun da göz ardı edilmemesi gerekir. Bu bağlamda eğitim alamama durumu, toplumsal hareketliliği engelleyen bir unsur olarak var olan toplumsal eşitsizliklerin de yeniden üretimine neden olmaktadır. Bireylerin eğitim alamamaları ile birlikte bilgi birikimi, eğitsel yetenek ve becerilere sahip olamamalarına neden olan faktörlerden biri okul terkidir. Okul terki meselesinin, toplumsal statünün bireysel çaba ile kazanılmasını sağlayan kültürel sermaye kaynaklarına erişimi engelleyebileceği ve beraberinde ekonomik, toplumsal sermaye gibi toplumsal konumu şekillendiren sermaye kaynaklarına erişimi de zorlaştırabileceği söylenebilir. Okul terki nedeniyle eğitim alamayanların da okul eğitiminin bireye sağladığı, eğitsel birtakım yetenek ve becerilerinin gelişimi ile diploma gibi kaynakları içerisinde barındıran kültürel sermaye kaynağından yoksun olabilecekleri göz önünde bulundurulmalıdır. Okul terki nedeniyle kültürel sermaye kaynaklarından yoksun olan bu gruplar arasında erken yaşta evlenen bireyler yer almaktadır. Bu çalışma çocuk yaşta evlilik nedeniyle okuldan ayrılmanın toplumsal hareketliliği engelleyen bir faktör olduğunu göstermeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemi olarak doküman analizi yöntemini kullanmakta ve veri setini de ikincil verilerden oluşturmaktadır
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/13681
    Collections
    • Cilt 07, Sayı 1 (2022) [5]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV