dc.description.abstract | İnsan duyuları yaşamımızda çok önemli olmasına rağmen, uzun yıllardır fark
edilmemiştir. Küreselleşen dünyada rekabetin artması ile birlikte firmalar,
binlerce mesaj bombardımanın etkisinden kurtulmak ve tüketicilerin zihninde
daha fazla yer edebilmek için duyular aracılığı ile ürün ve hizmetlerine çeşitli
karakterler katmalıdır.Yapılan araştırmalar göstermiştir ki tüketicilerin kalbine
giden yol duyular ve duygulardan geçmektedir. Unutulmamalıdır ki her bir duyu
insan yaşamında belirli bir duyguya karşılık gelmektedir. Bu çeşitli duygular
satın alma kararlarında tüketicilileri pozitif yönde etkilemektedir. Duyusal
pazarlamanın en önemli olgusu beş duyunun yardımıyla tüketicilerin zihninde
güçlü duygular ve hisler yaratmaktır. Algılar dünyayı,duyuların yardımı ile
anlamlandırmamıza yardımcı olmaktadır. Duyular olmadan olayları ve olguları
algılama şansımız bulunmamaktadır. Duyularımız, duygularımızı,
duygularımızda davranışlarımızı yönlendirmektedir. Duyusal pazarlamanın
etkileri beyaz eşyadan tutun gıdaya kadar hatta hizmet sektöründe bile
görülmektedir. Duyusal pazarlama görme, koklama, tat alma,işitme ve dokunma
duyularının, hepsinin veya birkaçının tüketicilerin satın alma kararlarında etkili
bir şekilde kullanılmasıdır. Bu çalışmada duyusal uyarıcıların tüketici
davranışları algısı üzerindeki etkisi ve duyusal pazarlamanın önemi açıklanmaya
çalışılmaktadır. | tr_TR |