• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 01) Akademik İzdüşüm Dergisi
    • Cilt 04, Sayı 1 (2019)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 01) Akademik İzdüşüm Dergisi
    • Cilt 04, Sayı 1 (2019)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Beş Duyunun Pazarlama Algısındaki Gücü

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (938.4Kb)
    Date
    2019
    Author
    Akıllıbaş, Erman
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    İnsan duyuları yaşamımızda çok önemli olmasına rağmen, uzun yıllardır fark edilmemiştir. Küreselleşen dünyada rekabetin artması ile birlikte firmalar, binlerce mesaj bombardımanın etkisinden kurtulmak ve tüketicilerin zihninde daha fazla yer edebilmek için duyular aracılığı ile ürün ve hizmetlerine çeşitli karakterler katmalıdır.Yapılan araştırmalar göstermiştir ki tüketicilerin kalbine giden yol duyular ve duygulardan geçmektedir. Unutulmamalıdır ki her bir duyu insan yaşamında belirli bir duyguya karşılık gelmektedir. Bu çeşitli duygular satın alma kararlarında tüketicilileri pozitif yönde etkilemektedir. Duyusal pazarlamanın en önemli olgusu beş duyunun yardımıyla tüketicilerin zihninde güçlü duygular ve hisler yaratmaktır. Algılar dünyayı,duyuların yardımı ile anlamlandırmamıza yardımcı olmaktadır. Duyular olmadan olayları ve olguları algılama şansımız bulunmamaktadır. Duyularımız, duygularımızı, duygularımızda davranışlarımızı yönlendirmektedir. Duyusal pazarlamanın etkileri beyaz eşyadan tutun gıdaya kadar hatta hizmet sektöründe bile görülmektedir. Duyusal pazarlama görme, koklama, tat alma,işitme ve dokunma duyularının, hepsinin veya birkaçının tüketicilerin satın alma kararlarında etkili bir şekilde kullanılmasıdır. Bu çalışmada duyusal uyarıcıların tüketici davranışları algısı üzerindeki etkisi ve duyusal pazarlamanın önemi açıklanmaya çalışılmaktadır.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/13623
    Collections
    • Cilt 04, Sayı 1 (2019) [8]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV