DSpace Repository

Öğretmen Adaylarının Akıllı Sınıf Teknolojilerinin Kullanımına İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Genç, Zülfü
dc.contributor.author Karakuş, Songül
dc.date.accessioned 2014-09-25T06:58:14Z
dc.date.available 2014-09-25T06:58:14Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/453
dc.description.abstract 21. yüzyılda eğitim sistemimizde büyük değişiklikler olmuştur. Öğretmen merkezli eğitimden öğrenci merkezli eğitime geçilmiş ve öğretmen ve öğrenciye yüklenilen görevler değişmiştir. Öğrenciden; düşünüp sorgulama, problem çözebilme, yaratıcı ve üretken olma, eleştirel düşünebilme, bilgiyi günlük yaşamda kullanabilme, tartışabilme ve teknolojiyi kullanabilme gibi davranışlar beklenmektedir. Öğretmen ise, yol gösterici konumundadır. Öğretmen ve öğrenci rollerindeki bu değişimin temel nedeni sınıf yapısının değişmesidir. Sınıfı değiştiren temel etken de teknolojinin hızlı bir şekilde değişim göstermesidir. Tablo-1’de sınıflardaki paradigma değişimi verilmiştir. Tabloya göre akıllı sınıflar sonuca dayalı, araştırma odaklı, öğrenci merkezli, disiplinler arası müfredata sahip, öğrenci farklılıklarının göz önünde bulundurulduğu gibi özelliklerle geleneksel sınıflara göre üstünlüklere sahiptir. Akıllı sınıf teknolojileri; geleneksel sınıflardan farklı olarak sınıfın akıllı tahta, oylama cihazı, projeksiyon cihazı, kamera, mikrofon, hoparlör, bilgisayar ve internet bağlantısı vb. birçok teknolojik aracın bir araya getirilmesiyle oluşan sınıf teknolojileridir. Literatürde akıllı sınıf teknolojileri, elektronik sınıflar ya da teknolojik açıdan gelişmiş sınıflar olarak da geçmektedir. Aşağıda çalışma kapsamında kullanılacak olan akıllı sınıf teknolojisi ve bileşenlerine yer verilmiştir (Promethean). 1. ActivBoard: Üzerine entegre edilmiş hoparlörleri olan, sabit monte edilebilen veya ayarlanabilir olan, üzerinde projeksiyonu olan bir bileşendir. 2. ActivPanel: Doğrudan bilgisayara bağlanan 15” lik bir LCD mini tahtadır. ActivInspire yazılımını kontrol etmek için kalem şeklinde bir aygıtla kullanmayı sağlar. ActivPanel ders anlatırken öğrencilere arkanızı dönmeden ders anlatmanızı sağlamaktadır. 3. ActivRemote: ActivRemote, öğretmenlerin sınıfın bir yerinde çalışmaya yardımcı olup, başka bir yerinden değerlendirme alarak sınıf içindeki hareketlerini maksimum seviyeye çıkartabilen ve bunu yaparken de merkezi bir bilgisayar ve ActivBoard’u kontrol etmeye devam edebilen bir bileşendir. Activ Remote’un yedi düğmesinden her biri en sık gerçekleştirilen işlemleri yürütecek, tahtaya ve sınıftaki öğrencilere hemen bağlanacak şekilde ayarlanabilmektedir. 4. ActivTablet: ActivBoard’dan uzakta veya hareket halindeyken öğretmenlerin interaktif şovu yanlarında taşıma esnekliği bulunmaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin tıpkı ActivBoard’un karşısındaymış gibi ActivInspire’la çalışmasını sağlayan taşınabilir, kalemle kontrol edilen bir arayüz olarak kullanılmaktadır. 5. ActivSound: ActivSound öğretmenin sesini yakalayan kullanımı kolay bir kablosuz mikrofona ve tüm sınıfın net bir şekilde katılım sağlayabilmesi için bir (iki veya üç) öğrenci mikrofonuna sahip olan bir bileşendir. 6. ActivWand: ActivWand ihtiyacı olanlar için erişimi kolaylaştıran uzun, ucunda fare işeretleyicisi etkinleştirilmiş bir çubuktur. Sezgisel tıklama, işaretleme ve kaydırma fonksiyonlarıyla tıpkı bir fare veya ActivPen gibi çalışmaktadır; tek farkı biraz daha uzağa yetişebilmesidir. 7. ActivSlate: ActivSlate, derse katılmak isteyenlere sınıfın herhangi bir yerinden ActivBoard’u kontrol etme imkânı vererek dinamik, etkileşimli, dersleri olağan hale getirmektedir. Kablosuz bağlantılı, tamamen entegre, defter büyüklüğünde bir tablet olan ActivSlate, öğrenci masasına yerleştirilebilecek kadar küçük, bir tartışmanın merkezine taşınabilecek kadar hafiftir. 16 adede kadar ActivSlate desteklemektedir. Ancak kontrol öğretmendedir. 8. ActivArena: ActivArena’yla, öğrenciler ve öğretmenler bir araya gelebilmekte ve derse birlikte katkı sağlayabilmektedir. İki kişi ve iki kalemle sonsuz bir işbirliği ortamı sağlamaktadır. 9. ActiVote: ActiVote öğretmenlere ve öğrencilere net bir cevap sunmaktadır. Herkez söz hakkı sahibidir ve kullanımı kolay bir öğrenci yanıtlama sistemidir. A-F oylama tuşlarına sahiptir. Anında geri bildirim vermektedir. Ülkemizde eğitime yapılan yatırımlar, eğitim sistemimizdeki ve teknolojideki gelişmeler göz önüne alındığında, bu çalışmanın önemi ortaya çıkmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher FÜBAP tr_TR
dc.subject Akıllı Sınıf, Akıllı Sınıf Teknolojileri, Akıllı Tahta, Öğrenci Yanıtlama Sistemi, Teknoloji, Tutum tr_TR
dc.title Öğretmen Adaylarının Akıllı Sınıf Teknolojilerinin Kullanımına İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi tr_TR
dc.type Project tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account