| dc.description.abstract | Bu çalışmada Bitlis ilinde bulunan Yıldırımspor amatör spor kulübünde oynayan sporcuların eğitsel dijital oyunla oynanan futbol (PES) oyununun futbolcuların sportif başarı motivasyonu üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini temsil edebilecek örneklem büyüklüğü %95 güven aralığında 0.05 hata miktarı göz önünde bulundurularak, amaçlı örnekleme ile belirlenen 22 futbolcudan oluşmaktadır. Araştırma grubunun yaş ortalamaları sırasıyla 26,16±5,71 yıl iken; 171,9±2,46 cm boy olduğu tespit edilmiştir. Araştırma da nicel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test tek gruplu ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu" ve araştırmacı tarafından hazırlanan "Antrenman programını" ve "Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma grubuna öncelikli olarak ön-test için ölçek uygulanmış, ardından 8 hafta boyunca haftada 3 gün, günde 60 dakika olacak şekilde eğitsel dijital oyun olan PES oyunu antrenman programı uygulanmıştır. Bir antrenman biriminde 10-15 dakika ısınma, 30-40 dakika teknik-taktik veya kondisyonel özellikleri geliştirmeye yönelik antrenman uygulanmış olup antrenman bitiminde 10-15 dakikalık soğuma egzersizleri yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak toplanan verilerin analizinde, SPSS-22 paket programı aracılığıyla frekans, yüzde dağılım, aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimsel istatistikler uygulanmıştır. Daha sonra, grup sayısı iki olan karşılaştırmalar için "Bağımsız Örneklemler için T-Testi" kullanılmıştır. Grup sayısı ikiden fazla olduğunda ise "Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)" kullanılmıştır. Farklılığın kaynağını belirlemek amacıyla ise "Tukey HSD" çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Eğitsel Dijital Oyunla Oynanan Futbol (PES) Oyununun Futbolcuların Sportif Başarı Motivasyonu ile ilişkisinin belirlenmesi için "Pearson Korelasyon" Eğitsel Dijital Oyunla Oynanan Futbol (PES) Oyununun Futbolcuların Sportif Başarı Motivasyonu Üzerine Etkisini belirlemek ve ilişki düzeyini tespit etmek için ise "Pearson Corelasyon Analizi" kullanılmıştır. Araştırmada yer alan ön-test ve son-test karşılaştırmaları için ise Paired Sample T-test kullanılmıştır. Anlamlılık p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, eğitsel dijital oyunla oynanan futbol (PES) oyununun futbolcuların sportif başarı motivasyonu ölçeği ile alt boyutları ile medeni durum, spor yılı, eğitsel dijital oyun oynama durumu ve pes oynama durumu değişkeni ile yapılan analiz sonuçlarına göre anlamlı farklılık tespit edilmemişken; eğitim düzeyi değişkeninde üniversite mezunu sporcular lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca Eğitsel dijital oyunla oynanan futbol (PES) oyununun futbolcuların sportif başarı motivasyonu ölçeği ile alt boyutlarının ön-test—son-test karşılaştırması için yapılan istatistiksel analiz sonucunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Son-test puan ortalamaları, ön-test puan ortalamalarından daha yüksek olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak; Eğitsel dijital oyunla oynanan futbol (PES) oyununun futbolcuların sportif başarı motivasyonu ölçeği arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Son-test Sportif Başarı Motivasyonu ölçeği ve alt boyutlarının eğitsel dijital oyunla oynanan futbol (PES) oyunu arasında pozitif yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Dijital oyun, Eğitsel dijital oyun, Futbol, PES | tr_TR |