• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 1-TEZLER
    • 01) YÜKSEK LİSANS TEZLERİ
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 1-TEZLER
    • 01) YÜKSEK LİSANS TEZLERİ
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Gösterip yaptırmaya dayalı öğretim yöntemi ile sanal gerçeklik teknolojisiyle öğrenmenin karşılaştırılması: Masa tenisi örneği / Comparison of teaching method based on demonstration and learning with virtual reality technology: Table tennis example

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (1.359Mb)
    Date
    2025
    Author
    BOZKURT, EYLEM
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Bu çalışmada, Bitlis ilinin Tatvan ilçesinde bulunan Sporcu Fabrikasında spor eğitimi alan öğrencilerin, gösterip yaptırmaya dayalı öğretim yöntemi ile sanal gerçeklik teknolojisiyle öğrenmenin karşılaştırılmasının masa tenisi branşı açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini temsil edebilecek örneklem büyüklüğü %95 güven aralığında 0.05 hata miktarı göz önünde bulundurularak, amaçlı örnekleme ile belirlenen 24 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma grubu 12-14 yaş aralığındaki masa tenisi eğitimi alan 24 (12 kız – 12 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma grubu; deney grubu sanal gerçeklik gözlüğü aracılığı ile 6 kız - 6 erkek öğrenci masa tenisi antrenman programı alırken; kontrol grubu gösterip yaptırmaya dayalı öğretim yöntemi ile 6 kız - 6 erkek öğrenci masa tenisi antrenman programını alan iki gruptan oluşmaktadır. Araştırma da nicel araştırma yöntemlerinden deneysel araştırmalar modelinden ön-test son-test kontrol gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu" ve araştırmacı tarafından hazırlanan "Antrenman programını içeren kontrol listesi" kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun her ikisine de 8 hafta boyunca haftada 3 gün, günde 60 dakika olacak şekilde masa tenisi antrenman programı uygulanmıştır. Aynı antrenman programında bir grup gerçek ortamda öğrenme sağlanırken; diğer grup aynı antrenman programı ile sanal ortamda öğrenme sağlanmıştır. Bir antrenman biriminde 10-15 dakika ısınma, 30-40 dakika teknik-taktik veya kondisyonel özellikleri geliştirmeye yönelik antrenman uygulanmış olup antrenman bitiminde 10-15 dakikalık soğuma egzersizleri yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak toplanan verilerin analizinde, SPSS-22 paket programı aracılığıyla frekans, yüzde dağılım, aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimsel istatistikler; araştırmada yer alan grup içi karşılaştırmalar için ise Paired Sample T-test kullanılmıştır. Anlamlılık p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, gösterip yaptırmaya dayalı öğretim yöntemi ile sanal gerçeklik teknolojisiyle öğrenmenin karşılaştırılması: masa tenisi örneğinin incelenmesi amacıyla yapılan çalışmada; deney grubu (grup içi) ön-test-son-test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Kontrol grubu (grup içi) ön-test-son-test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Her iki grupta da temel duruş, forehand drive, backhand drive, forehand servis atma- karşılama, backhand servis atma- karşılama, forehand smach, backhand smach ve maç ölçümlerinde son-test ortalama puanlarının, ön-test ortalama puanlarından yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubu (sanal gerçeklik) - kontrol grubu (gösterip yaptırmaya dayalı öğretim yöntemi) son-test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Temel duruş, backhand drive, backhand servis atma- karşılama ve maç ölçümlerinde deney grubunun ortalama puanlarının kontrol grubunun ortalama puanlarından yüksek olduğu tespit edilirken; forehand drive, forehand drive servis atma- karşılama, forehand smach ve backhand smach ölçümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı saptanmıştır. Sonuç olarak; deney grubunun sanal gerçeklik gözlüğü ile yapmış olduğu antrenman programının, gösterip yaptırmaya dayalı öğretim yönteminden daha fazla öğrenmeye araç olduğu yorumu yapılabilir. Bununla birlikte anlamlı farklılık çıkan masa tenisi basamaklarından backhand vuruş ve çeşitlerinin, reel ortamda öğrenmenin daha fazla zaman ve tekrar gerektirmesi hareketin uygulanmasını zor kılarken, sanal ortamda sanal gerçeklik gözlüğü aracılığı ile daha kolay uygulanabilirliği olması, öğrenme üzerinde olumlu düzeyde etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim öğrencileri, Masa tenisi, Sanal gerçeklik gözlüğü (VR), Gösterip yaptırmaya dayalı öğretim yöntemi
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/16421
    Collections
    • 01) YÜKSEK LİSANS TEZLERİ [494]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV