| dc.contributor.advisor | YUNUS LEVENT EKİNCİ | tr_TR |
| dc.contributor.author | TAŞAR, HÜSEYİN | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-27T13:13:09Z | |
| dc.date.available | 2025-10-27T13:13:09Z | |
| dc.date.issued | 2023 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/16412 | |
| dc.description.abstract | Arkeolojik çalışmalarda Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) tekniklerinin uygulanması arkeolojik alanların incelenmesini ve değerlendirilmesini kolaylaştırmıştır. CBS ile yapılan çalışmalar arkeolojik alanlara ait sözel ve sayısal verilerin bir veri tabanında saklanıp araştırmacıya veri erişim noktasında kolaylaştırıcı bir etki yaratmaktadır. Ayrıca veri tabanı ile CBS uygulamaları kullanılarak arkeolojik alanların yüzey araştırmaları ile elde edilen sonuçları konuma dayalı bir hale getirilerek mekândaki yansımaları görülebilmektedir. Bu çalışmada Bitlis ili sınırları içinde bulunan arkeolojik alanların sözel ve sayısal verileri temin edilmiştir. Konuma dayalı bir veri tabanına aktarılan bu verilerin yüzey analizleri yardımıyla mekândaki yansımaları incelemiştir. Ayrıca Bitlis iline ait sayısal yükseklik verisi (DEM) indirilmiş ve yüzeye ait sayısal veriler analizler için uygun altlık olarak kullanılmıştır. Elde edilen akarsu ve yol verileri arkeolojik veri tabanına eklenmiştir. Kale, yerleşim alanı, cami, kilise, şapel, mezarlık, kümbet, han, köprü gibi tarihi kültür varlıklarının etki alanları incelenmiştir. CBS'nin arkeoloji uygulamalarında kullanımı ile arkeolojik alanların dağılımına etki eden faktörler belirlenmiştir. | tr_TR |
| dc.language.iso | Turkish | tr_TR |
| dc.publisher | Bitlis Eren Üniversitesi | tr_TR |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
| dc.subject | Arkeometri | tr_TR |
| dc.title | Coğrafi bilgi sistemlerinin Bitlis ili kültür varlıkları envanteri için kullanımı / The use of geographic information systems for cultural assets inventory of Bitlis province | tr_TR |
| dc.type | Master's Thesis | tr_TR |
| dc.contributor.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | tr_TR |