Show simple item record

dc.contributor.advisorFARUK ORALtr_TR
dc.contributor.authorBAKIR, ESRA
dc.date.accessioned2025-10-24T06:41:51Z
dc.date.available2025-10-24T06:41:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/16350
dc.description.abstractBu projede elektrikli araçların bataryalarını şarj etmek için yeni bir tasarım denenmiştir. Bu tasarım yenilenebilir enerji kaynakları kullanılarak hareket halindeki elektrikli araçların bataryalarını şarj edebilen bir sistemdir. Sistem Nissan Leaf Elektrikli Aracı'nın özellikleri baz alınarak tasarlanmıştır. Bunun için ANSYS/Fluent yazılımı kullanarak elektrikli aracın akış simülasyonu yapılarak türbin için en uygun yerin araç ön kısmı olduğu tespit edilmiş ve türbin için ön tarafta boşluklu yapı oluşturulduktan sonra, tekrardan akış simülasyonu yapılarak tasarımın uygunluğu belirlenmiştir. Sistemde 2 adet rüzgâr türbini ve 6 adet güneş paneli kullanılmıştır. Kullanılacak türbinin tasarımı ANSYS/Fluent yazılımı kullanılarak yapılmıştır. Sonuç olarak aracın 100 km/h'lik sabit hızla gittiği kabul edilip zamana göre araç bataryasından kullanılan güç miktarı ve güneş paneli-rüzgâr türbini hibrit sisteminin ürettiği güç ile karşılaştırılarak araç bataryasına katkı sağladığı bulunmuştur.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.titleHareket halindeki elektrikli taşıtlarda ek yakıt olarak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması / Using renewable energy sources as additional fuel for electric vehicles in motiontr_TR
dc.typeMaster's Thesistr_TR
dc.contributor.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record