Show simple item record

dc.contributor.authorSaylık, Serkan
dc.date.accessioned2025-09-08T13:24:45Z
dc.date.available2025-09-08T13:24:45Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15847
dc.description.abstract1980 darbesi sonrası Türkiye’de sinema, milliyetçi-muhafazakâr bir ideolojinin etkisine girerek politik ve sanatsal ifade biçimlerini sınırlandırmıştır. Bu dönemde üretilen “Dünyayı Kurtaran Adam” filmi, teknik eksiklikleriyle dikkat çekse de ideolojik alt metniyle öne çıkar. Film, Hollywood’un kahramanlık anlatısını tersine çevirerek dünyayı kurtarma görevini bir Türk’e vermekte ve milli kimliği vurgulamaktadır. Film, ataerkil ve milliyetçi bir bakış açısıyla kahraman figürünü güçlü bir Türk erkeği olarak konumlandırırken, İslam’ı kurtuluşun anahtarı olarak sunar. Türk-İslam sentezi söylemini destekleyen filmde, Batı’yı yozlaşmış ve istilacı olarak kodlayan oksidentalist bir yaklaşım sergilenir. Hıristiyanlık ötekileştirilirken, Müslümanlık üstün bir medeniyet olarak betimlenir. Uzay, savaş, kahramanlık ve din temalarını işleyen filmde, teknolojiden ziyade bireysel cesaret ve manevi güç ön plana çıkar. Film, kötü sinema örneği olarak anılsa da 1980’ler Türkiye’sinin ideolojik yapısını yansıtan önemli bir kült film olarak değerlendirilmektedir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilim kurgu ,tr_TR
dc.subjectideoloji ,tr_TR
dc.subjectmilliyetçiliktr_TR
dc.titleTürk Star Wars Olarak Dünyayı Kurtaran Adamtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalART7 Sanat ve İletişim Dergisitr_TR
dc.identifier.volume2tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record