Show simple item record

dc.contributor.authorHacer Hande, ERGİN ÇAĞATAY
dc.date.accessioned2025-08-28T07:11:10Z
dc.date.available2025-08-28T07:11:10Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn2791-6898
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15792
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada her türlü iş alanında kıyasıya bir rekabet söz konusudur. İşletmeler bu rekabet ortamında varlıklarını koruyabilmek ve kendilerini öne çıkartabilmek için her türlü halkla ilişkiler, tanıtım, pazarlama, reklam ve iletişim ortamlarını kullanmak durumundadır. Bu çalışmada dijital halkla ilişkiler kapsamında turizm iletişimi ve sosyal medya kavramlarının birbirine olan etkisi ve bu etkinin sonuçları değerlendirilerek konunun güncel yaklaşımlar çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Derleme niteliğinde olan bu çalışmada konuya ilişkin literatür çalışmaları incelenerek araştırmacıların konuya bakış açıları ve elde ettikleri sonuçlar değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu değerlendirmeler sonucunda ulaşılan sonuçlara göre; medya özellikle de sosyal medya turizm iletişiminde önemli bir yere sahiptir. İnternet ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile sosyal medya kullanımı daha yaygın bir hale gelmiş, işletmelerin kendilerini tanıtabilmelerinde önemli bir faktör olmuştur. Marka imajını geliştirerek marka farkındalığı oluşturmak böylece müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlayarak kurumsal sürdürülebilirliğe dolayısıyla karlılığa katkı sağlama konusunda sosyal medya etkin ve düşük maliyetle kullanılabilecek bir iletişim ortamıdır. Günümüzde sosyal medya birçok sektörde olduğu gibi turizm alanında da dijital halkla ilişkiler faaliyetlerini gerçekleştirmek için kullanılmaktadır. Bu kullanım gerek turizm işletmeleri gerekse turizm faaliyetlerini gerçekleştiren birey ve gruplar için oldukça önemlidir. Turizm işletmeleri sosyal medyayı kurumlarının ve faaliyetlerinin tanıtımı, müşterilerinin kendileri hakkındaki olumlu-olumsuz fikirlerini, talep ve beklentilerini öğrenmek için kullanırken turizm faaliyetlerini gerçekleştiren bireylerin bu konudaki eylemlerini planlama, destinasyon ve konaklama merkezlerini belirleme kararlarını sosyal medyada yer alan diğer bireylerin paylaşımları ve yorumları büyük ölçüde etkilemektedir. Sosyal medyanın çift yönlü iletişim, etkileşim, anındalık, hızlı ve ekonomik olma özelliği bireylerin diğer bireylerin deneyimleri konusunda fikir edinmelerine katkı sağlarken aynı zamanda kendi deneyimlerini, olumlu, olumsuz görüşlerini paylaşarak başkalarının fikirlerine ve satın alma kararlarına etki etmesinde önemli bir yere sahiptirtr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijital halkla ilişkilertr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectTurizm iletişimitr_TR
dc.subjectMedyatr_TR
dc.subjectSosyal medyatr_TR
dc.titleTURİZMDE İLETİŞİM VE SOSYAL MEDYA KULLANIMItr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage10tr_TR
dc.relation.journalRahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record