Show simple item record

dc.contributor.authorAhmet, Özkan
dc.date.accessioned2025-08-22T11:00:12Z
dc.date.available2025-08-22T11:00:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn2147-5962
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15758
dc.description.abstractİklim değişikliğinin çevresel etkileri, Son Şans Turizmi’nin (SŞT) yükselişine yol açmıştır. SŞT, tehdit altındaki doğal ve kültürel alanları “yok olmadan önce” ziyaret etme arzusundan beslenen ve çevresel farkındalık ile tüketim kültürü arasındaki paradoksu yansıtan bir turizm türüdür. SŞT’nin temel motivasyonları, doğal alanlarla duygusal bağ kurma, gelecek nesillere miras bırakma, iklim krizine dair farkındalık ve sosyal medyada görünürlük arayışıdır. Bireyler turizmin ekolojik zararlarını bilse de, bilişsel çelişki ve ahlaki lisanslama ile tüketimlerini meşrulaştırmaktadır. Neoliberal tüketim kültürü bağlamında SŞT, hassas ekosistemleri metalaştırırken, sosyal medya destekli aşırı turizm çevresel yıkımı hızlandırmaktadır. Çalışma, ziyaretçi sınırları, karbon bazlı ücretlendirme ve koruma odaklı eğitim programları gibi yapısal çözümleri önermektedir. SŞT, çevresel bilinç oluştururken aynı zamanda iklim krizini derinleştirdiğinden, sorumlu turizm politikalarının gerekliliğini vurgulamaktadır.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSon Şans Turizmitr_TR
dc.subjectİklim Krizitr_TR
dc.subjectEkopsikolojitr_TR
dc.subjectSürdürülebilir Turizmtr_TR
dc.subjectEko-anksiyetetr_TR
dc.titleSon Şans Turizmi: İklim Krizi Çağında Seyahat Etmenin Psikolojisitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage74tr_TR
dc.identifier.endpage87tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume14tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record