Bediüzzaman Said Nursî ve Gençlik
Abstract
Bediüzzaman Said Nursî, Osmanlı'nın son döneminde, bugünkü Türkiye'nin Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde yer alan coğrafyada gençlerin eğitimde geri kaldığını düşünmüş ve bu sebeple onların eğitimine katkı sağlayacak “Medreset’ü’z-zehra” projesini öngörmüştür. Balkan Savaşları, 1. Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı’nın başlaması sebebiyle Nursî’nin uygulamayı düşündüğü bu proje hayata geçirilememiştir. Tahmin edileceği gibi söz konusu proje eğitimle ilgili pek çok yeniliği içeriyordu. Durum böyle olunca Nursî de telif ettiği ve "Risale-i Nur Külliyatı" adını verdiği eserlerde gençlere özel bir ilgi göstermiş, “Gençlik Rehberi” adıyla onlara hitap eden kitabını kaleme almıştır. Bu eseri ile gençleri İslam dininin esaslarına göre yaşamaya teşvik etmiş ve çağın çekici fitnesinden korunmalarını öğütlemiş; manevi değerleri vurgulayarak, gençliğin aşırılıklarına rağmen duygularını akıllıca kullanmasını önermiştir. Nursî, Allah'a ve ahirete iman başta olmak üzere akaid esaslarını takviye eden eserler telif ederek gençlerin düşünerek, sorgulayarak ve delillerini idrak ederek bu esasları özümsemelerini temin etmeye çalışmıştır. Bu makale nitel bir çalışmadır ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu makalede Said Nursî’nin eserlerinde tespit ettiği gençlik problemleri ve bu problemlerin çözümüne getirdiği öneriler incelenerek analizleri yapılmıştır.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..