Show simple item record

dc.contributor.authorCeylan, Tuncay
dc.date.accessioned2025-07-01T07:35:40Z
dc.date.available2025-07-01T07:35:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn3062-4339
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15484
dc.description.abstractYapılandırmacı yaklaşımda, öğrencilerin öğrenmelerini yapılandırmaları için etkili olan önemli öğelerden biri öğretim materyalleridir. Çalışmanın amacı, öğrencilerin dini öğrenmelerini etkili bir şekilde yapılandırmaları için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde kullanılabilecek öğretim materyallerini, materyallerin tasarım ve kullanım ilkelerini belirlemektir. Araştırma, nitel bir yaklaşım olan durum çalışması desenine göre tasarlanmıştır. Araştırma verileri, doküman incelemesi tekniğiyle elde edilmiştir. Toplanan veriler üzerinde içerik analizi yapılmış; önce kodlara ve daha sonra da temalara ulaşılmıştır. Bu temalar, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde kullanılabilecek öğretim materyalleri, materyallerin tasarım ilkeleri ve materyallerin kullanım ilkeleridir. Temalar kapsamında yapılan analiz sonucunda, öğrencilerin dini öğrenmelerini etkili bir biçimde yapılandırmaları için çoğunlukla birincil bilgi kaynaklarını kullanmaları desteklenmektedir. Yanı sıra ikincil bilgi kaynakları da farklı görüşleri yansıtacak zenginlikte ve birden çok materyalle birlikte kullanılabilir. Öğretim materyalleri; öğrenciye görelik, esneklik, gerçekçilik, anlamlılık ve çok kültürlülük ilkelerine uygun tasarlanmalıdır. Uygun bir şekilde tasarlanan materyallerin kullanımı da öğrenci aktifliği ve öğretmen rehberliği temel esasına göre olmalıdır. Bununla birlikte farklı tür materyaller bir sistem bütünlüğünde ve iş birliği ile kullanılmalıdır.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDin Eğitimi,tr_TR
dc.subjectYapılandırmacılık,tr_TR
dc.subjectÖğretim Materyalleri,tr_TR
dc.subjectDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi,tr_TR
dc.subjectÖğretim Uygulamaları.tr_TR
dc.titleYapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Öğretim Uygulamaları: Öğretim Materyalleri Örnekliğitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalBitlis İlahiyat Dergisitr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record