Show simple item record

dc.contributor.authorERGİN-ÇAĞATAY, Hacer Hande
dc.contributor.authorÖNTÜRK AKYÜZ, Hatice
dc.date.accessioned2025-06-30T12:09:07Z
dc.date.available2025-06-30T12:09:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn2791-6898
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15466
dc.description.abstractTelgrafın ve sabit hatlı telefonların kullanıma sunulmasından beri teknoloji insanlara farklı iletişim yolları sunmuştur. İletişim kurmamanın mümkün olmadığı bir dünyada bilhassa son yıllarda iletişim teknolojilerindeki gelişmeler kişilerin yaşam biçimlerinde köklü değişikliklere yol açmış, sosyalleşme ve etkileşim kurma şeklini değiştirmiş; bilgiye erişim, bilginin işlenmesi ve paylaşılma şekli çok farklı bir boyuta evrilmiş, dijital araçlar hayatımıza çok yönlü bir şekilde girmiştir. Bu çalışmada sağlık hizmetleri meslek yüksekokullarında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun için dijital bağımlılık ölçeği ve katılımcı bilgi formu kullanılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin çeşitli demografik özellikleri ile dijital bağımlılık düzeyi arasındaki ilişki araştırılmış ve birtakım sonuçlara ulaşılmıştır. Bu araştırma tanımlayıcı tipte gerçekleştirilmiştir. Çalışma öncesi etik kurul izni, kurum izni ve katılımcılardan onam alınarak çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, 15 Mart 2024- 30 Nisan 2024 tarihleri arasında toplanmıştır. Çalışmada, kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya, araştırma kriterlerine uyan toplam 294 kişi dahil edilmiştir. Verilerin toplanmasında, Katılımcı Bilgi Formu ve Dijital Bağımlılık Ölçeği kullanılmıştır. Elektronik ortamda hazırlanan anket formu için çevrim içi yoluyla geri dönüş alınmıştır. Elektronik ortamda hazırlanan anket formu için çevrim içi yoluyla geri dönüş alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS programlarından t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik hesaplamaları için Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı, geçerliği için Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) kullanılmıştır. Çalışmada yer alan katılımcıların %77.9’u kadın, %34,7’si birinci sınıf öğrencisidir. Araştırmaya en fazla katılımı sağlayan %37,8 oranla çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü öğrencileri olmuştur. Katılımcıların dijital bağımlılık düzeyleri konusunda cinsiyet, okudukları sınıf ve ekran başında geçirdikleri süreye göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijital bağımlılıktr_TR
dc.subjectDijital cihazlartr_TR
dc.subjectInternettr_TR
dc.subjectÜniversite öğrencileritr_TR
dc.titleSağlik Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Dijital Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage69tr_TR
dc.identifier.endpage80tr_TR
dc.relation.journalRahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record