Show simple item record

dc.contributor.authorGÜLER, Tuba
dc.contributor.authorÇEVİK, Osman
dc.date.accessioned2024-05-14T07:33:56Z
dc.date.available2024-05-14T07:33:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15275
dc.description.abstractİşletmeler varlıklarını sürdürebilmek için faaliyette bulundukları alanlarla ilgili çevrelerini olumlu veya olumsuz yönde etkilerken kendileri de çevrelerinden etkilenmektedirler. Bu etkileşim, birçok işletmenin çevreye bakışını değiştirmiş, çevre bilincine sahip olmalarını ve çevre stratejilerini işletme stratejileri ile birleştirmelerine neden olmuştur. Buradan hareketle tüketicilerin çevreye duyarlı işletmelere ve ürünlerine karşı bakış açılarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada, Karaman il merkezinde yaşayan ve kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 350 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, katılımcıların çevreye zararlı olduğunu öğrendikleri ürünleri almaya devam etmedikleri, çevre dostu ürün satın alarak çevrenin korunmasına katkıda bulunduklarına inandıkları ve çevre sorunlarının çözümü için yapılan yatırımların işletmeler açısından lüks olmadığını düşündükleri, ancak ürün satın almaya karar verirken çevreye dost malzemeden üretilmiş olmasına pek dikkat etmedikleri görülmüştür.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇevreye Duyarlı Tüketicitr_TR
dc.subjectÇevreye Duyarlı İşletmetr_TR
dc.subjectÇevre Dostu Ürüntr_TR
dc.titleTüketicilerin Çevreye Duyarlı İşletmelere ve Ürünlerine Karşı Bakış Açılarıtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage100tr_TR
dc.identifier.endpage113tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume10tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record