Show simple item record

dc.contributor.authorÇİÇEK, Hasan
dc.date.accessioned2024-05-10T07:53:03Z
dc.date.available2024-05-10T07:53:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2147-5962
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15207
dc.description.abstractGeçmişten bugüne bazı alanların icrası sanat olarak dile getirilmiştir. Çünkü sanat, her ne kadar insanın duygu ve düşüncelerinin özgün bir ürünle ifadesi olsa da herhangi bir çabada gösterilen özeni, ustalığı, özveriyi de anlatır. Bu anlamda Eğitim ve yönetim de bu alanlardandır. İki sanattan biri insanın ruhunu sanatkârane işleyerek, insanı insan kılıyor; diğeri toplumun ya da yönetilenlerin huzur içinde yaşamasını sağlayarak insanı mutluluğa ulaştırıyor. Sanat; zarafeti, inceliği, bilgeliği, deneyimi çağrıştırır. Üstlenilen görevi en incelikli haliyle ve zarafetle yapmayı anlatır. Sanatın eğitimde ve yönetimde söz konusu olması iki alana da kalite katar. İki alanın sanat duyarlılığı ile icra edilmesi, eğitimin ve yönetimin işlevlerini sağlıklı bir biçimde yerine getirmesine de göndermede bulunur. Eğitimin ve yönetimin bir sanat duyarlılığı ile düşünülmesi ve icra edilmesi şüphesiz en ideal olanıdır. Eğitim ve yönetim alanında, meslekte uyulması gereken kurallara/ustalığa uygun, özverili, incelikli ve özenli eylemeyi ve söylemeyi göz ardı etmemek gerekir. Eğitim ve yönetim bu nitelikte icra edilince ya da buna uygun işleyince, eğitim ve yönetim sanatından söz edebiliriz. Bu çalışmada eğitim ve yönetimin sanat duyarlılığı ile nasıl ele alınması gerektiği üzerinde durulacaktır.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİnsan,tr_TR
dc.subjectEğitim Sanatı,tr_TR
dc.subjectYönetim Sanatı,tr_TR
dc.subjectDuyarlılık, Adalet.tr_TR
dc.titleEğitim Sanatından Yönetim Sanatınatr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume11tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record