• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 04) Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
    • Cilt 09, Sayı 2 (2020)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 04) Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
    • Cilt 09, Sayı 2 (2020)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Müzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimlik

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (1.943Mb)
    Date
    2020
    Author
    ÖZRİLİ, Yaşar
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Ülkelerin ya da kentlerin simgesi olan marka müzeler kültür, sanat ve iktisadi anlamda değer atfetmektedirler. Müzelerin markalaşmasında en önemli parametre özel müzeciliğin de başlaması sonucu artan rekabet neticesinde müzeleri sürdürebilir kılacak politikalar belirleme reaksiyonudur. Kurumlar, niteliklerini arttırmak adına kalite ve verim sağlama gibi olgulara daha fazla gereksinim duymuşlardır. Bu gereksinimler tanıtım ve öne geçme ihtiyacını doğurmuştur. Pazarlamada slogan amblem, logo, sembol vb. simgeler markalaşma yolunda atılan önemli adımlardır. Tüketici (müze ziyaretçileri) zihninde müze ile ilgili bir algı oluşturma gayesi markalaşmanın temel unsurudur. Müze kullanıcılarında İyi ve olumlu bir intiba oluşturma adına benzerlerinden ayırt edici özellikleri bulunan kalıcı, ilginç ve çekici müze markası yaratma çabalarının en can alıcı paradigmaları, teknolojik imkânlardan da faydalanarak etkili tanıtım yapabilme becerileridir. Hizmet verilen ürün yani müzelerin barındırdığı eserleri insanların mutlaka görmesi gerektiği konusunu bir ihtiyaç haline getirme motivasyonu bir pazarlama stratejisidir. Müze hizmetlerinin alınıp satılan bir mal gibi düşünülmesi müzelerde markalaşmayı kaçınılmaz kılmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’den Pera Müzesi ve Sakıp Sabancı Müzesi örnekleri ile dünya müzelerinden birkaç müze örneği çerçevesinde değerlendirmeler yapılmıştır.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15179
    Collections
    • Cilt 09, Sayı 2 (2020) [24]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV