İmam Hatip Meslek ve DİKAP Dersi Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İle İlgili Görüşleri
Abstract
Eğitim Bilişim Ağı (EBA), farklı düzeye ve öğrenme stillerine sahip öğrencilerin
gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla e- içeriklerin sunulduğu sosyal öğrenme ağıdır. Bu
ağda diğer derslere ait olduğu gibi imam hatip okulları ile normal okullarda yer alan din
eğitimine ilişkin zorunlu ve seçmeli derslere ait uygulamalar yer almaktadır. Bu çalışmanın
amacı, İmam Hatip Meslek dersleri ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenlerinin
EBA’ya ilişkin düşüncelerini belirleyerek EBA’nın geliştirilmesine katkı sağlamaktır. Bu
amaçla olası farklılıklara dikkat edilerek 18 kişilik çalışma grubu oluşturulmuştur. Veriler
yarı yapılandırılmış soruların yer aldığı görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Çalışma
grubunun, EBA’yı bildikleri, verimli ve kullanışlı gördükleri ancak fiziksel, alt yapı,
internet yokluğu ve içerik hazırlama konusunda bilgi yetersizliği gibi nedenlerden az
kullandıkları tespit edilmiştir. Engellilere yönelik uygulamalara, Arapça materyallere,
güncel uygulamalara yer verilmesi ve ders içeriklerinin hazırlamasına yönelik hizmet içi
eğitim verilmesi önerilebilir.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..