• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 04) Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
    • Cilt 08, Sayı 1 (2019)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 04) Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
    • Cilt 08, Sayı 1 (2019)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Tüketicilerin İnternetten Alışveriş Davranış Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Araştırılması: Kütahya Örneği

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (659.7Kb)
    Date
    2019
    Author
    TOPAL, Bayram
    ŞAHİN, Hasan
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Globalleşen dünyamızda şirketler daha iyiye ulaşmak için internet ve bilgi iletişim teknolojilerinden faydalanmak zorunda kalmışlardır. İşletmelerin performanslarını artırmaları için artık internet ve dolayısı ile elektronik ticarete olan ihtiyaçları gün geçtikçe fazlalaşmaktadır. İşletmeler için müşterilere ulaşmada, müşteriler için ürünlere ulaşmada internetin kullanımı giderek daha fazla cazip hale gelmektedir. Bu araştırmanın amacı tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma davranışları etkileyen faktörleri belirlemektir. Çalışmada tüketiciler arasından gönüllü katılım esasına dayalı tesadüfi yöntemle seçilen 600 kişi üzerinde yapılan bir anket çalışmasından elde edilen veriler istatistik yöntemlerle analiz edilmiştir. Bu bağlamda farklı demografik özelliklere sahip tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapmalarında hangi faktörlerin ne ölçüde etkili olduğu araştırılmıştır. Buna göre erkekler internetten alışverişi tercih etmelerinde puan ve promosyon faktörünün kadınlara göre daha önemli olduğunu bildirmişlerdir. Gelir düzeyi yüksek tüketiciler düşük gelirlilere göre, evliler bekârlara göre internetten alışverişe daha olumlu bakmaktadırlar. İnternette ürün-fiyat karşılaştırmasının kolaylıkla yapılabilir olması ankete katılanlar tarafından internetten alışverişi tercih etmelerindeki en önemli etken olarak gösterilmiştir. Bunu e-ticaret formlarında kullanıcı yorumlarının varlığı ve ürün detaylarına kolaylıkla ulaşabilme imkânı izlemiştir. Yapılan analizlerde tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma davranışları etkileyen faktörler incelenmiştir.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15099
    Collections
    • Cilt 08, Sayı 1 (2019) [20]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV