Show simple item record

dc.contributor.authorALTUN ASLAN, Evşen
dc.date.accessioned2024-05-08T07:05:14Z
dc.date.available2024-05-08T07:05:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15088
dc.description.abstractGünümüzde eğitim, örgün ve yaygın olmak üzere iki farklı biçimde gerçekleştirilmektedir. Örgün eğitim, resmî ve özel okullar tarafından verilen ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite eğitimini kapsamaktadır. Resmî eğitim, parasız, giderleri devlet bütçesinden karşılanan okullar tarafından verilirken, özel okulların giderleri gerçek veya tüzel kişilerden elde edilen gelirlerden karşılanır. Örgün eğitimin verilmesine yönelik tarihsel süreçte öncelikle resmî okullar inşa edilmiş; ancak yaşanan toplumsal, ekonomik ve siyasal dönüşümler resmî okulların yanında alternatif olarak özel okulların da kurumsallaşmasına neden olmuştur. Bu bağlamda tarihsel süreçte özel okulları ortaya çıkaran yapısal koşulları anlamak, bugün eğitim alanında uygulanan neoliberal politikaların etkisi ile birlikte niceliksel olarak artan özel okullaşma meselesini anlamak için önemlidir. Elinizde tuttuğunuz bu çalışma, tarihsel süreçte özel okulların yaygınlaşmasında yapısal faktörlerin rolünü Türkiye özelinde göstermeyi amaçlamaktadır. Çalışmamız, veri seti ikinci el kaynaklardan oluşan nitel bir araştırmadır.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectÖzel Okultr_TR
dc.subjectNeoliberalizmtr_TR
dc.titleTürkiye’de Özel Okullaşmatr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage263tr_TR
dc.identifier.endpage276tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume8tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record