Show simple item record

dc.contributor.authorIŞIKLAR, Abdullah
dc.contributor.authorBİLGİN, Mehmet
dc.contributor.authorBİLGİN, Mehtap
dc.date.accessioned2024-05-06T12:42:06Z
dc.date.available2024-05-06T12:42:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15003
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokulda öğrenim gören öğrencilerin sosyal uyum düzeylerini, cinsiyet, aile geliri ve süreğen hastalığa sahip olup olmama değişkenleri açısından incelemektir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen araştırmaya Kayseri İli Melikgazi İlçesinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında 198 kız, 220 erkek olmak üzere toplam 418 ilkokul öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri “Okul Sosyal Davranış Ölçeği (OSDÖ) A-B Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerinin analizinde ise t testi ve F testi (Tek Yönlü Varyans Analizi) kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, cinsiyet değişkenine göre, kızların sosyal uyum düzeylerinin erkeklerin sosyal uyum düzeylerinden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin aile gelir düzeylerine göre, gelir düzeyleri yükseldikçe sosyal uyum düzeylerinin de yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerden süreğen hastalığa sahip olanların, süreğen hastalığa sahip olmayanlara göre sosyal uyum düzeylerinin daha düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Elde edilen bu bulgular literatür ışığında yorumlanarak tartışılmış ve araştırmadan elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkula sosyal uyumtr_TR
dc.subjectuyumtr_TR
dc.subjectsosyal becerilertr_TR
dc.titleİLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA SOSYAL UYUM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record