dc.description.abstract | Bu çalışma eğitim geçmişleri ile kazanç düzeyleri arasındaki ilişkiye yönelik öğretmen
algılarını ölçen bir ölçek geliştirmeyi ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerin eğitim geçmişleri
ile kazanç düzeyleri arasındaki ilişki hakkındaki algılarını cinsiyet, öğrenim durumu, çalışılan
kurum ve kariyer basamakları değişkenleri açısından analiz etmeyi amaçlamaktadır. Veriler,
Mersin'deki 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılında Mersin İli Merkez İlçelerdeki resmi ve özel
ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden toplanmıştır. Literatür taraması, madde
havuzunun oluşturulması ve ön uygulama aşamalarından sonra 35 maddeli anket örneklem
grubuna uygulanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik analizlerinden sonra, iki boyutlu ölçme aracında
toplam 31 madde kalmıştır. Analizler, anketin bu haliyle yüksek düzeyde geçerli ve güvenilir
bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin eğitim geçmişleri ile kazanç düzeyleri
arasındaki ilişkiye yönelik algıları arasında cinsiyet, öğrenim durumu, çalışılan kurum ve
kariyer basamakları değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. | tr_TR |