Show simple item record

dc.contributor.authorSarıyer, Nilsun
dc.contributor.authorAyar, Hayat
dc.date.accessioned2024-05-06T07:22:36Z
dc.date.available2024-05-06T07:22:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14972
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, filmlere yerleştirilen ürünlerin yerleştirildikleri sahnelerde farkındalık sağlayıp sağlamadığını belirlemektir. Bu amaçla seçilen film, çocuklara yönelik bir animasyon filmi olan Toy Story 3 filmidir. Araştırma nitel bir araştırmadır. Araştırma sorusu “Filmlere yerleştirilen ürünlerin farkındalığı ile yerleştirilen sahne arasında bir ilişki var mı?” şeklindedir. Örnek kütle, bu filmi seyreden 200 çocuk ve 200 ebeveynden oluşmaktadır. Veriler, derinlemesine görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde ki-kare analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak yerleştirilen ürünün farkındalığı ile ürünün farkedildiği sahne arasında bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Hem çocuklar hem de ebeveynleri aynı ürünleri aynı sahnelerde fark etmişlerdir. Bu sahneler incelendiğinde olumsuzluk içerdiği görülmüştür. Bu strateji, “Olumsuzluk İçeren Ürün Yerleştirme” olarak isimlendirilmiştir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFarkındalıktr_TR
dc.subjectÜrüntr_TR
dc.subjectÜrün Yerleştirmetr_TR
dc.subjectMarka Yerleştirmetr_TR
dc.titleÜRÜN YERLEŞTİRMEDE SAHNE FARKINDALIĞI : TOY STORY 3 FİLMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume1tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record