• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 03) Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
    • Cilt 11, Sayı 1 (2022)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 03) Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
    • Cilt 11, Sayı 1 (2022)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Zemin Altı Otopark Yol Yüzeylerinde Buzlanma Önleyici Sistemin Hidronik Isıtma Kaplaması Kullanılarak Sayısal Olarak Modellenmesi

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (1.197Mb)
    Date
    2022
    Author
    KAYACI, Nurullah
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Metropol kentlerde yüksek katlı binalar veya rezidansların kış aylarında zemin altı otoparklarının giriş ve çıkış alanlarında oluşan kar veya buz nedeniyle araçların otoparka giriş ve çıkışları ciddi bir sorun teşkil etmektedir. Bir yol yüzeyindeki kaygan koşulları azaltmak için kimyasal tuz veya kar küreme gibi mekanik olan bazı konveksiyonel yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemlerin gerek yol altyapılarına gerekse çevresel sorunlara neden olduğundan daha çevreci ve alternatif bir yöntem olan Hidronik Isıtmalı Kaplama (HHP) yönteminin kullanması ön plana çıkmaktadır. HHP yöntemi araçların geçtiği yolun altına yerleştirilmiş ve içinden sıcak akışkan geçen borulardan oluşmaktadır. Bu çalışmada, zemin altı otopark giriş ve çıkış yollarında oluşacak kar veya buzu önlemek amacıyla HHP sistemi için yeni bir model geliştirilmiştir. Önerilen modelin özgünlüğü ise, ısı kaynağı olarak kazan veya ısı pompası gibi ek bir ısıtma sistemi uygulamak yerine binanın merkezi ısıtma sisteminden faydalanılmasıdır. MATLAB programında geliştirilen yeni bir kod sayesinde, meteorolojik veriler kullanılarak, zemin otopark giriş ve çıkış alanının altına yerleştirilen PEX borularıyla araç yolunun ısıtılmasının zamana bağlı üç boyutlu olarak simülasyonu gerçekleştirilmiştir. Zemin otopark giriş ve çıkış yollarında buz ve kar oluşmaması için borular arası mesafe, gömme derinliği, hava sıcaklığı ve akışkan giriş sıcaklığının etkileri incelenmiştir. Ek olarak, farklı hava sıcaklıklarına göre hidronik ısıtma borularının yerleşiminin ve akışkan giriş sıcaklığının optimizasyonu gerçekleştirilmiştir.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14563
    Collections
    • Cilt 11, Sayı 1 (2022) [36]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV