dc.contributor.author | KIZILTAŞ, Mehmet Çağrı | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T08:00:12Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T08:00:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 2147-3188 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14485 | |
dc.description.abstract | Yüksek hızlı demiryolları yenilikçi ulaştırma türlerinden birisidir. Kalkınmaya olumlu etkileri bilinmektedir. Kentleşmenin giderek arttığı çağımızda yenilikçi ve sürdürülebilir uygulamalar bağlamında yüksek konforlu, yüksek kapasiteli ve yüksek hızlı seyahate olan ihtiyaç günden güne artmaktadır. Sürdürülebilir ve çevreci de olması nedeni ile bu noktada yüksek hızlı demiryolları ön plana çıkmaktadır. Bu makalede ilk olarak söz konusu etkiler incelenmiş olup altyapı kalkınması ele alınmıştır. Ardından bu altyapının önemli bir parçası olarak köprüler ve tasarım esasları analiz edilmiştir. Akabinde Türkiye’nin bu bağlamda ulaştırma vizyonu ortaya konulmuştur. Son olarak da sonuç ve öneriler paylaşılmıştır. | tr_TR |
dc.language.iso | Turkish | tr_TR |
dc.publisher | Bitlis Eren Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yüksek hızlı demiryolları | tr_TR |
dc.subject | üretim | tr_TR |
dc.subject | kalkınma | tr_TR |
dc.title | Yüksek Hızlı Demiryolları, Üretim ve Ekonomik Kalkınmaya Etkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.identifier.issue | 4 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 1844 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 1853 | tr_TR |
dc.relation.journal | Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi | tr_TR |
dc.identifier.volume | 9 | tr_TR |