Show simple item record

dc.contributor.authorÇOĞALTAY, Nazım
dc.contributor.authorARAS, Zehra Nur
dc.date.accessioned2024-02-15T11:23:23Z
dc.date.available2024-02-15T11:23:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14095
dc.description.abstractBu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı’na atanacak öğretmenlerin seçiminde getirilen sözlü (mülakat) sınavına ilişkin öğretmen adaylarının metaforik algılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olan “olgubilim (fenomenoloji) deseni” esas alınarak yapılandırılmıştır. Çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde okuyan öğrencileri oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının öğretmen atamalarında uygulanan sözlü sınava (mülakat) ilişkin metaforik algılarını belirlemek amacıyla, “Sözlü sınav (mülakat)………gibidir. Çünkü ………” ifadesinin yer aldığı yarı yapılandırılmış form kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen veriler içerik analizine uygun olarak çözümlenmiştir. 94 öğretmen adayı sözlü sınava ilişkin toplam 62 geçerli metafor üretmiştir. Üretilen bu metaforlar 4 farklı kavramsal kategori altında değerlendirilmiştir. Çalışmada üretilen metaforlar incelendiğinde öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun getirilen sözlü sınav hakkında olumsuz tutum içinde olduğu anlaşılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular ışığında önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMetafor,tr_TR
dc.subjectSözlü Sınav,tr_TR
dc.subjectÖğretmen Adayıtr_TR
dc.titleÖğretmen Adaylarının Öğretmen Atamalarında Kullanılan Sözlü Sınava İlişkin Algıları: Metafor Analizi Örneğitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume7tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record