4.0 Dünyası: Pazarlama 4.0 ve Endüstri 4.0
Abstract
Bilgi teknolojileri evrimi nedeniyle dünya değiştikçe, pazarlama da endüstri de
değişmektedir. Her şeyin internetinin endüstriyel değer zincirine artan entegrasyonu,
Endüstri 4.0’ın ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Pazarlama da teknolojiye paralel olarak
gelişmekte ve bunun sonucunda Pazarlama 4.0’a odaklanan araştırmalar da artmaktadır.
Çok fazla kurgu yapılmasına rağmen, “4.0” anlayışındaki gerekliliklerden dolayı
akademik dergiler Pazarlama 4.0 ve Endüstri 4.0 hakkında çok az şey yayınlamıştır. Bu
sebepler, Pazarlama 4.0 ve Endüstri 4.0 hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmayı ve
sadece internetin ve sosyal medyanın değil; marka-tüketici ilişkilerini geliştirecek olan
birçok teknolojinin nasıl kullanılabileceğinin analizini uygulamayı gerekli kılmıştır. Bu
araştırma, Pazarlama 4.0'ı ve Endüstri 4.0’ı kavramsal olarak incelemeyi amaçlayan bir
derlemedir
Collections
DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..