dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, vakıf yükseköğretim kurumlarındaki dönüşümcü liderliğin
akademik personelin mesleki gelişim algısına etkisinin tespit edilmesidir. Ayrıca
akademisyenlerin dönüşümcü liderlik ve mesleki gelişim açısından profillerinin
belirlenmesi diğer bir amaçtır. Araştırma kapsamında 396 akademik
personelden anket formları aracılığı ile veri toplanmıştır. Dönüşümcü liderlik ile
mesleki gelişim arasında çok yüksek düzeyde, pozitif yönlü ilişki tespit
edilmiştir. Vakıf yükseköğretim kurumlarındaki dönüşümcü liderliğin akademik
personelin mesleki gelişim algısını önemli düzeyde arttırdığı tespit edilmiştir.
Ayrıca akademik personelin mesleki gelişim ve dönüşümcü liderlik algıları
açısından üç farklı profile ayrıldığı tespit edilmiştir. Akademisyenlerin mesleki
gelişim algılarını ve dönüşümcü liderlik algılarının düşük yüksek ve çok yüksek
düzeyde gruplandığı görülmektedir. Bulgular, her üç profildeki çalışanların
mesleki gelişim ve dönüşümcü liderlik algılarının benzer şekilde değiştiğini
göstermektedir. Araştırma sonunda, dönüşümcü liderliğin mesleki gelişime
etkisi, farklı profillerde yer alan akademisyenler için pratik ve teorik çıkarımlar
tartışılmıştır. Araştırma sonuçları, dönüşümcü liderliğin, akademik personelin
mesleki gelişimlerini yönlendirmede önemli olduğu, farklı profillere sahip
akademik personelin mesleki gelişimlerinin dönüşümcü lider aracılığı ile
sağlanmasının mümkün olduğunu göstermektedir. | tr_TR |