Show simple item record

dc.contributor.authorKarataş Yücel, Ezgi
dc.date.accessioned2024-01-15T12:28:58Z
dc.date.available2024-01-15T12:28:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2547-9725
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/13668
dc.description.abstractBireylerin hayatları boyunca karşılaştıkları olumsuz duygular arasında korku; ürkme, tiksinme gibi duyguları tetiklemesi bakımından oldukça güçlü olabilmekte, bireylerin günlük hayattaki davranışlarını dolayısıyla satın alma kararı davranışlarını şekillendirebilmektedir. Belirsizliği ve riski yüksek durumlarda daha fazla tetiklenen korku yenilikler karşısında da davranış değişikliklerine yol açmaktadır. Bu çalışmada tüketicilerin yeniliklere karşı yansıttıkları korku vurgulanmış, Pliner ve Hobden (1992)’in geliştirdiği Genel Neofobi Ölçeği Türkçe’ye uyarlanarak geçerlilik, güvenilirlik çalışmaları ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre neofobi ölçeği 5 maddelik içsel korku ve 3 maddelik yabancılık korkusu olmak üzere 2 boyutlu bir yapıya sahiptir. Çalışma, gerek yeni bir ürün çıkaran işletmelerin tüketicileri anlamalarına yardımcı olması ve tüketicilerin kendilerini daha iyi tanımlayabilmeleri bakımından teorik, gerekse araştırmacılara ölçek alternatifi sunması bağlamında uygulama anlamında özgün nitelik taşımaktadır.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectNeofobi,tr_TR
dc.subjectYenilikten Kaçınma,tr_TR
dc.subjectYeniliktr_TR
dc.titleYenilik Korkusu Ölçeğinin Doğrulanması Çalışması: İzmir İlinde Bir Uygulamatr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage163tr_TR
dc.identifier.endpage174tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Akademik İzdüşüm Dergisitr_TR
dc.identifier.volume6tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record