Show simple item record

dc.contributor.authorKaraca, Erdem
dc.date.accessioned2024-01-15T07:42:38Z
dc.date.available2024-01-15T07:42:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2547-9725
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/13661
dc.description.abstractİngiltere, daha 1830'lu yıllarda, Ferdinand dé Lesseps'in Mısır'da ortaya koyduğu yaratıcı çalışmalar başlamadan önce, Küçük Asya’dan Hindistan’a doğrudan bir ulaşım hattı, yeni bir güzergâh oluşturmaya çalışmıştır. Bu akut hale gelen soruna ilk pratik cevabı veren kişi ise, Albay Chesney olmuştur. Kısa süre içerisinde, Fırat Nehri’nin gemi seferlerine uygunluğuna yönelik incelemeler başlatmıştır. 1868’e gelindiğinde ise, Suriye’nin Trablusşam (Tripoli) Limanı’ndan, Humus yoluyla Suriye'nin kuzeyindeki çöl boyunca Fırat’a kadar bir demiryolunun keşfi için bir İngiliz firması teknik çalışmalar yapmıştır. Çalışmayla; Tanzimat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemlerine ışık tutması bakımından, demiryolları üzerine yapılacak araştırmaların yol gösterici bir rol üstleneceği kaydedilmiştir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDemiryolları,tr_TR
dc.subjectOsmanlı Devleti,tr_TR
dc.subjectSuriye,tr_TR
dc.subjectMezopotamya,tr_TR
dc.subjectIrak,tr_TR
dc.subjectİngiltere.tr_TR
dc.title‘Österreichische Monatsschrift für den Orient’te Fırat Demiryolları Projesi’ne Dair Malumattr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage40tr_TR
dc.identifier.endpage51tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Akademik İzdüşüm Dergisitr_TR
dc.identifier.volume6tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record