Türkiye Cumhuriyetinde Erken Dönem Tarih Yazımı
Abstract
Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu ile birlikte ekonomiden siyasete pek çok alanda inkılap olarak
tanımlanan bir takım gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerden en önemlilerinden birinin tarih yazımı
alanında yaşandığı savunulabilir. Yeni kurulan Cumhuriyetin hem ulusal hem de uluslararası
meşruiyetini sağlamak maksadıyla başlatılan tarih yazımı çalışmaları, Batı bilim anlayışına uygun bir
metodoloji arayışı içinde kendisine bir istikamet belirlemiştir. Bu bağlamda Pozitivizm, Romantik Tarih
Yazımı ve Annales Okulunun tarih metodolojileri ulusal tarih yazımında kullanılmıştır. Bu çalışmada
Türkiye Cumhuriyeti erken dönem tarih yazımı çalışmaları üzerinde yukarıda değinilen metodolojilerden
hangilerinin etkili olduğu ve çalışmaların bazılarının başarısız olmasının nedenleri tartışılmaktadır.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sözlü Tarih ve Bir Yerel Tarih Yazımı Denemesi: Urfa Horoz Köyü
Kutkan, Özlem (Bitlis Eren Üniversitesi, 2021)Bu araştırma, Şanlıurfa iline bağlı Horoz köyüne ilişkin sözlü tarih tekniğinin uygulandığı sosyal tarih yazımına kısmi bir katkıda bulunmayı hedeflemiştir. Söz konusu ilgi, 2009 yılı saha araştırmasında Abdurrezzak Horoz ... -
Urfa Sıhhiye ve Muavenet-i İçtimâiye Müdürü Doktor Şefik Arif’in Kaleminden Urfa Vilâyeti (1925)
Bostancı, Mustafa (Bitlis Eren Üniversitesi, 2021)Türkiye Cumhuriyeti Sıhhiye ve Muavenet-i İçtimâiye Vekâleti Neşriyatından olan “Türkiye’nin Sıhhi İçtimâi Coğrafyası, Urfa Vilâyeti” isimli çalışma, Türkiye’nin Sıhhi İçtimâi Coğrafyası dizisi dâhilinde yayınlanmıştır. ... -
Rönesans Dönemi İngiliz ve İtalyan Kayıt, Dua ve Seyahatnamelerinde Türk İmajına Epistemolojik Bakış
EGE UYGUR, Ufuk (Bitlis Eren Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, Britanya ve İtalyan kayıtları, dua kitapları ve seyahatnameler yoluyla Rönesans Dönemi Türk imajını incelemektir. Sanat bilgilerini artırmak ve akıllarını geliştirmek için Britanyalı öğrenciler, ...

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..