18-20 yaş lise mezunları arasında ateizm eğilimi üzerine araştırma (Diyarbakır-Kulp örneği) / A research on atheism tendency among 18-20 years old high school graduates (Diyarbakir-Kulp sample)
Abstract
Ateizm, Yunanca bir kelime olup Tanrı manasına gelen "theos" kelimesiyle birlikte kullanılan olumsuzluk manası bildiren "a" harfinin eklenmesiyle ortaya çıkmış ve tanrıtanımazlık manasında kullanılan bir mefhumdur. Tanrı'yı yadsıyan ve 'tanrıyı tanımayan' felsefi bir görüş olan ateizm, Tanrı'yı açıklama olarak görmeyen felsefi bir görüştür. Sekülerleşmeyle beraber toplum içinde din algısı günden güne değişmekte ve gençler arasında din dışı fikir akımları yaygın olarak görülmektedir. Toplum içindeki değişmeler sebebiyle gençler kimlik krizlerine girmekte ve bir arayış içinde olmaktadırlar. Bu arayış içinde din karşıtı yayınlarla sosyal medya hesaplarıyla karşı karşıya gelen genç nesillerimiz kendi dini değerlerini bir kenara bırakmakta bilgisizce fikir akımlarına kapılmaktadırlar. Dini değerlerini sağlam temeller üzerine bina edememiş gençlerimizin bu gibi tercihler de bulunması pek olağandır. Bu sebeple gençlerin dini eğilimlerinin araştırılması elde edilen bilgiler ışığında planlamalar yapıp din eğitimi planlamasının küçük yaşlardan itibaren sağlam temeller üzerine inşa edilmesi gerekmektedir. Lise öğrencilerinde Ateizm eğilimi üzerine araştırma adlı çalışmamız iki kısımdan oluşmaktadır. İlk bölüm teorik kısmı oluşturmakta, bu bölümle kuramsal çerçeve ortaya konarken ikinci kısımda elde edilen bulgularla değerlendirilmiştir. Değişkenler üzerinden betimsel analiz gerçekleştirilerek bu eğilimi etkileyen durumlar tespit edilerek liseden mezun öğrenciler arasında az da olsa bir eğilimin olduğu saptanmıştır. Gençler, bir toplumun geleceğini temsil ederler. Onların inançları, düşünceleri ve davranışları, istikbalde bizi nelerin bekleyeceği önemli ipuçu sunar. Eğer güzel bir istikbal istiyorsak gençlerimizle ilgilenmeli ve kendi inanç ve ideallerimize göre yetiştirmemiz gereklidir.
Collections
DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..













