• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 1-TEZLER
    • 01) YÜKSEK LİSANS TEZLERİ
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 1-TEZLER
    • 01) YÜKSEK LİSANS TEZLERİ
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Beden Eğitimi ve Spor dersi yoluyla değer eğitiminin incelenmesi(Bitlis ili örneği) / An examination of value education through physical education and sports courses: The case of Bitlis province

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (1.433Mb)
    Date
    2025
    Author
    ARSLAN, DUYGU
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Bu araştırma, beden eğitimi ve spor derslerinin değer eğitimi üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak 'Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Değerler Eğitimi Ölçeki' kullanılmıştır. Ölçek, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Bitlis ilindeki devlet okullarında eğitim gören öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmaya, gönüllü olarak katılan 228 kız öğrenci ve 230 erkek öğrenci olmak üzere toplam 458 ortaokul öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılarak, beden eğitimi ve spor derslerinin, öğrencilerin toplumsal ve bireysel değer algıları üzerindeki etkileri değerlendirilmiştir. Ölçek ve alt boyutlarının demografik verilere göre farkları, bağımsız gruplar için yapılan t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir. Eğer anlamlı bir fark bulunmuşsa, bu farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için TUKEY testi uygulanmıştır. Araştırma bulguları, beden eğitimi ve spor derslerinin, öğrencilerin saygı, dostluk, sorumluluk alma, sevgi, vatanseverlik gibi temel toplumsal ve bireysel değerleri kazanmalarında önemli bir rol oynadığını ortaya koymuştur. Katılımcıların yaş, cinsiyet, sporculuk durumu gibi demografik özellikleri ile değer algıları arasında yapılan analizlerde, sporculuk durumu ve yaş grubu gibi faktörlerin anlamlı farklılıklara yol açtığı, ancak cinsiyet açısından belirgin bir farkın gözlemlenmediği tespit edilmiştir. Sonuç olarak, beden eğitimi ve spor derslerinin yalnızca fiziksel gelişim için değil, aynı zamanda toplumsal sorumluluklar, ahlaki değerler ve kişisel gelişim açısından da kritik bir araç olduğu vurgulanmıştır. Bu bulgular, beden eğitimi derslerinin, müfredatlar da daha fazla yer verilmesi gereken değer eğitimi açısından etkili bir yöntem olduğunu göstermektedir. Ayrıca, sporun, bireylerin toplumsal değerler kazanmasında ve kişisel sorumluluk geliştirmelerinde önemli bir fırsat sunduğu sonucuna varılmıştır.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/16461
    Collections
    • 01) YÜKSEK LİSANS TEZLERİ [514]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV