| dc.description.abstract | Bu çalışmada Bitlis ili Tatvan ilçesi özelinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma
Vakfı Başkanlığı (SYDV) bünyesinde faaliyet gösteren Aile Destek Merkezleri’nin
(ADEM) dezavantajlı ailelerin sosyal entegrasyonlarındaki rolü sosyolojik açıdan analiz
edilmektedir. Bitlis ili Tatvan ilçesi dezavantajlı grupların yoğun yaşadığı bir yerleşim
yeri olarak öne çıkmaktadır. ADEM’ler; toplumsal normların önemi, kadının ailedeki
statüsü ve aile kavramı, çocuk yetiştirmenin önemi, madde bağımlılığıyla mücadele,
kadına yönelik şiddet, çocuk istismarıyla mücadele, meslek edindirme ve atölye
çalışmalarıyla uygulamalı ve teorik derslerin verildiği yerlerdir.
Araştırmada, çalışmanın konusuna uygun olarak nitel yöntem ve nitel yöntemin
veri toplama tekniklerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.
Bu araştırmanın evrenini Tatvan ilçesinde faaliyet gösteren ADEM’lerde eğitim gören
kursiyerler ve merkez bünyesindeki koordinatör ve eğitici pozisyonundaki kişiler,
araştırmanın örneklemini ise bu evrenden seçilen 27 katılımcı oluşturmuştur. Yapılan
çalışma sonucunda; kursiyerlerin mesleki beceri elde ederek ekonomik kazanç sağlamak,
monotonluktan çıkmak ve yeni bir sosyal çevre ile tanışmak için ADEM’leri tercih
ettikleri görülmüştür. ADEM’lerde dezavantajlı ailelerdeki kadınların mesleki becerinin
yanı sıra temel yaşam becerilerini kazanabilmeleri için eğitimler de verildiği tespit
edilmiştir. ADEM’lerde dezavantajlı kadınların psikolojik yönden rahatlayabileceği ve
sosyalleşebileceği alanlar oluşturulduğu izlenmiştir. Sinema, tiyatro, kayak, piknik, il içi
ve il dışı gezi etkinlikleriyle kadınların sosyal yaşam alanı genişletilmiş ve sosyal yaşama | tr_TR |