Show simple item record

dc.contributor.advisorSEDA OĞURtr_TR
dc.contributor.authorTAŞ, FIRAT
dc.date.accessioned2025-10-22T11:48:50Z
dc.date.available2025-10-22T11:48:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/16300
dc.description.abstractYürütülen tez çalışmasında, Bitlis il merkezinde görev yapan öğretmenlerin gıda güvenliği ve gıda hijyeni bilgi düzeylerinin tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Bitlis ili Merkez ilçesinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Döneminde görev yapan öğretmenler (n=1220) oluşturmuş ve gönüllü katılım esasına göre nihai örneklem sayısı 450 olarak ortaya çıkmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 25.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Çalışmada kategorik ve sürekli değişkenler için tanımlayıcı istatistikler verilmiş, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki karşılaştırma ve ilişkiler uygun test yöntemleriyle analiz edilmiştir. p<0,05 ve p<0,01 düzeyi istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Katılımcı öğretmenlerin %55,8'inin (n=251) gıda güvenliği ve gıda hijyeni konusunda yeterli bilgiye sahip olduğunu düşündüğü, gıda güvenliği ve gıda hijyeni hakkındaki bilgileri çoğunlukla (%49,3) internetten edindikleri saptanmıştır. Gıda güvenliği ve gıda hijyeni konusunda yeterli bilgiye sahip olan öğretmen oranı ise %28,0 olarak bulunmuştur. Gıda güvenliği ve gıda hijyenine yönelik olumlu tutum gösterme oranının düşük olduğu (%17,3), ancak erkek öğretmenlerde (%20,1) kadın öğretmenlerden (%15,2) daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Gıda güvenliği ve gıda hijyeni bilgi düzeyi puanı ortalamaları kadın öğretmenlerde daha yüksek iken erkek öğretmenlerin gıda güvenliği ve gıda hijyenine yönelik tutumun önemseme boyutu, özümseme boyutu ve toplam tutum puanlarının kadın öğretmenlerin ilgili puanlarına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Cinsiyet ile gıda güvenliği ve gıda hijyeni bilgi düzeyi puanı, gıda güvenliği ve gıda hijyenine yönelik tutumun önemseme boyutu puanı ve toplam tutum puanı arasındaki farkın anlamlı olduğu (p<0,05) belirlenmiştir. Bu bulgular sonucunda; Bitlis il merkezindeki okullarda görev yapan öğretmenlerin gıda güvenliği ve gıda hijyeni konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadığı, gıda güvenliği ve gıda hijyeni ile ilgili olumlu tutum gösterme düzeyinin oldukça düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin gıda güvenliği ve gıda hijyeni konularındaki bilgi düzeylerinin arttırılması, bilgilerinin tutuma ve tutum sonucu doğru davranışa dönüştürülebilmesi için nitelikli eğitim programlarının düzenlenmesinin ve sürekli hale getirilmesinin faydalı olacağı ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGıda Mühendisliğitr_TR
dc.titleBitlis il merkezindeki öğretmenlerin gıda güvenliği ve gıda hijyeni bilgi düzeylerinin tutumlarına etkisi / The effect of teachers' attitudes on food safety and food hygiene knowledge levels in bitlis provincial centertr_TR
dc.typeMaster's Thesistr_TR
dc.contributor.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record