Trakidasitik Agregasının Beton Yol Kaplamalarında Kullanılabilirliği / Usability of Trachydacitic Aggregate in the Concrete Road Pavement
Abstract
Bu çalışmada trakidasitik agregasının beton yol kaplamalarında kullanılabilirliği araştırılmıştır. Çalışma kapsamında trakidasitik agregası kullanılarak lifli ve lifsiz olmak üzere dört farklı beton türü üretilmiş ve bu betonların dayanım-durabilite özelliklerini araştırmak amacıyla basınç, eğilme, donma-çözünme, Böhme-aşınma ve birim hacim ağırlık deneyleri yapılmıştır. Trakidasitik agregasının fiziksel ve kimyasal özelliklerini tayin etmek amacıyla su emme kapasitesi tayini deneyi, birim ağırlık deneyleri, özgül ağırlık deneyleri, kimyasal özellikleri tayini deneyleri; parçalanma direncini belirlemek amacıyla da Los Angeles deneyi yapılmıştır. Betonun iç yapısını, çimento-lif aderansını, boşluk yapısını incelemek amacıyla SEM-EDX-XRD analizleri yapılmıştır. Tüm beton numunelerine 28 gün 20˚C su kürü ve kombine kür olarak 3 gün 20˚C su kürü + 2 gün 200˚C etüv kürü uygulanmıştır. Yapılan basınç ve eğilme deneyleri sonucuna göre en yüksek dayanım DLPB kombine kür numunesinden elde edilmiştir. Böhme aşınma deneyinde en iyi performans DLPB su kürü, donma çözülme deneyinde ise en iyi performans DB kombine kür uygulanmış numuneden alınmıştır. Çalışma sonuçları trakidasitik agregalı pudra betonların beton yol kaplamalarında kullanılabilirliğini ortaya koymuştur.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..